Podziel się wrażeniami!
Szukam jakiegoś nie za drogiego obiektywu do A33 służącego do pstrykania i nagrywania. Chodzi mi oczywiście o uniwersalny obiektyw o ogniskowej 18-200. Szersza rozpiętość nie wchodzi w grę z powodu finansowego . Z tego co się orientuję mamy sigmę i tamrona. Może ktoś z was używa ich z a33 i mógł by się pochwalić swoim zdaniem. I czy rozwiązano jakoś problem prawidłowej współpracy sigm z a33/a55. Pozdrawiam
mno napisał(a):
Szukam jakiegoś nie za drogiego obiektywu do A33 służącego do pstrykania i nagrywania. Chodzi mi oczywiście o uniwersalny obiektyw o ogniskowej 18-200. Szersza rozpiętość nie wchodzi w grę z powodu finansowego . Z tego co się orientuję mamy sigmę i tamrona. Może ktoś z was używa ich z a33 i mógł by się pochwalić swoim zdaniem. I czy rozwiązano jakoś problem prawidłowej współpracy sigm z a33/a55. Pozdrawiam
Z tego co pamiętam sal 18200 kosztuje coś koło 2000zl. Więc całkiem wiadomo a poza tym jest głośny. Jeżeli nagrywasz wiesz dokładnie o co chodzi. Jest i tamron za jakieś 700zl na allegro. Szału zapewne z nim nie ma ale nic o nim praktycznie nie wiem. Co do sigmy wiem tylko ze jest cicha i zbiera najlepsze oceny, a nie wiem jak współgra z a33/55. Najlepiej było by przetestować wszystkie 3 i wybrać jedyną. Szkoda że tylko nikt z użytkowników nie posiada Sigmy lub Tamrona. A o opinie takich ludzi najbardziej mi chodzi. Pozdrawiam P.S - ide sie uczyć do obrony.
mno napisał(a):
Z tego co pamiętam sal 18200 kosztuje coś koło 2000zl. Więc całkiem wiadomo a poza tym jest głośny. Jeżeli nagrywasz wiesz dokładnie o co chodzi. Jest i tamron za jakieś 700zl na allegro. Szału zapewne z nim nie ma ale nic o nim praktycznie nie wiem. Co do sigmy wiem tylko ze jest cicha i zbiera najlepsze oceny, a nie wiem jak współgra z a33/55. Najlepiej było by przetestować wszystkie 3 i wybrać jedyną. Szkoda że tylko nikt z użytkowników nie posiada Sigmy lub Tamrona. A o opinie takich ludzi najbardziej mi chodzi. Pozdrawiam P.S - ide sie uczyć do obrony.
Gucio50 napisał(a):
Kupiłem sobie Sigmę 17-70 Macro OS DC HSM (...) ma OS optyczną stabilizację obrazu znacznie lepszą niż Steady Shot mojej Alfy...
Gucio50 napisał(a):
(...) dokupiłem Sigmę 70-300 MACRO. (...) Przy ogniskowej około 300mm raczej trzeba uzywać statyw.
Gucio50 napisał(a):
Razem z żona wycięłlismy to drzewo i po kłopocie.
Deviant napisał(a):
Gucio50 napisał(a):
Razem z żona wycięłlismy to drzewo i po kłopocie.
Proekologiczne podejście
Poleciłbym jednak nie wybierać drogi na skróty. 18-200 jako dodatkowy obiektyw na wakacje jest ok ale jako jeden z podstawowych i do tego do filmowania, odradzę.
Jeżeli jest 2000 zł, to poleciłbym dozbieranie ok 500 zł do sigmy 17-50/2.8 HSM ze stabilizacją (nie mylić z 18-50/2.8).
Po wielu próbach i porównaniach doszedłem do wniosku, że stabilizacja w tym obiektywie przy filmowaniu działa jednak zauważalnie lepiej niż stabilizacja w korpusie. Przy zdjęciach jest praktycznie to samo.
Dlaczego ta a nie 17-70? Stałe światło, 17-70 ma 2.8 chyba tylko do 18 mm. Jest naprawdę bardzo ostrym szkiełkiem (może i nawet bardziej niż 24-70 zeissa, którego miałem), ma cichy silnik, stabilizację i w pełni użyteczne f2.8 w całym zakresie. Minus, to praca pod światło - łapie bliki (jak wiele jasnych szkieł) i ma zauważalną dystorsję, do poprawy ale zawsze.
Przy cichych scenach słychać jedynie cichy dźwięk przestawiania focusa, tj. początek i koniec, nie ma rzężenia silnika. Jest do tego dość szybka ale nie jest też demonem prędkości.
ja odpowiem na przekór innym użytkownikom - używam Tamrona AF 18-270 PZD i jestem bardzo zadowolony, krótko miałem go właśnie w a33, a obecnie w a65 i polecam.
Obiektyw przyjemny w użytkowaniu, dobrze wykonany, metalowy bagnet, cichutki napęd AF co ma znaczenie przy filmowaniu (miałem przedtem Tamrona 18-200 ze zwykłym silnikiem i był dramat z bzyczeniem.... - poszedł na allegro). Na potrzeby uniwersalne bez zadęcia na wielkiego fotografa wystarczy.