Podziel się wrażeniami!
Witam,
Pytanie jak w temacie mam zamiar zakupić szkło - szeroki kąt; do krajobrazu i np wnętrz...
chciałbym aby miał także możliwość nakręcenia filtra. Co polecacie, jaki model, jaka firma, której firmy np nie polecacie. Czy obiektyw marki sony do soniacza będzie zawsze lepszym wyborem czy nie koniecznie. Ważny jest także serwis, gwarancja, itd:)
Znalazłem takie modele:
Tokina AT-X AF 11-16mm f/2.8 Sony
Tamron SP AF 10-24mm f/3.5-4.5 Di II LD Asp. Sony
Tamron 10-24 mm f/3.5-f/4.5 Di-II LD Aspherical IF/ Sony czym ten różnie się od tego powyżej
Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG Asp. HSM IF Sony/Minolta
Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM Sony/Minolta
Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM Sony/Minolta
Sigma 8-16mm F/4.5-5.6 DC HSM Sony
Sony AF 11-18mm f/4.5-5.6
Jeżeli jakiś model pominąłem to proszę o dodanie Aha cena też jest ważna - ale czasem w testach wychodzi że to co droższe nie koniecznie musi być lepsze.
Czy któreś modele można od razu odrzucić - stanowczo odradzacie?
Wciąż się uczę także, liczę na pomoc doświadczonych kolegów - koszty duże a nie chciałbym być niezadowolony z zakupu.
Czy F/4.5-5.6 nie będzie zbyt ciemny - sony ma tylko taki model
Z naciskiem na "działają". Bo efekty są mało ciekawe. Przynajmniej w tzw. "normalnym" użyciu. Jednak jeśli twórcy zdjęcia zależy właśnie na takim efekcie, to OK :smileythumbsup:armalite napisał(a):
Bez przesady z tym "mija z celem". Działają i efekty mogą być ciekawe.
Można by próbować z dwoma 'cepeelami' - zawsze to może około 2/3 obrazu spolaryzować. Przy jednym z nich polaryzuje się około 1/3 kadru.
Ciężki temat
Dwa CPL dadzą grubą ramkę nawet w SLIMIE więc winieta, z kolei połówkowe też stwarzają raczej winietę, którą nie każdy lubi... Pozostaje kadrowanie z zapasem i przycinanie w panoramę lekką co czynię sam dość często. Zwłaszcza tak robiłem przed naprawą po upadku, legendarnym chyba już, mojej poobijanej 7sety
Piszecie tak, jakbyście tylko pstrykali widoczki.
Filtr polaryzacyjny nie służy wyłącznie do tego, żeby niebo było bardziej niebieskie. W architekturze przydaje się do wygaszania odbicia światła w szybach, podobnie jak się fotografuje jakiś ładny motor czy samochód. Czy na przykład za szklana gablotą w muzeum. W ciemnym lesie można wydobyć fajne elekty, a jak płynie tam jakiś strumyk to jeszcze fajniejsze. Polar ma wiele zastosowań i sprawdza się przy każdym kącie.
Choć oczywiście jak ktoś tylko pstryka widoczki to w 10-20 czy 8-16 będzie mu potrzebny na plaster...
armalite napisał(a):
Piszecie tak, jakbyście tylko pstrykali widoczki.
Filtr polaryzacyjny nie służy wyłącznie do tego, żeby niebo było bardziej niebieskie. W architekturze przydaje się do wygaszania odbicia światła w szybach, podobnie jak się fotografuje jakiś ładny motor czy samochód. Czy na przykład za szklana gablotą w muzeum. W ciemnym lesie można wydobyć fajne elekty, a jak płynie tam jakiś strumyk to jeszcze fajniejsze. Polar ma wiele zastosowań i sprawdza się przy każdym kącie.
Choć oczywiście jak ktoś tylko pstryka widoczki to w 10-20 czy 8-16 będzie mu potrzebny na plaster...
A kto pisał o całym motorze?
armalite napisał(a):
A kto pisał o całym motorze?
E tam. Zależy jak się zakręci i jaki efekt chce się uzyskać...
Ok Czy może ktoś z forumowiczów używał z Alfą:
Sigma 10-20 f/4.0-5.6 EX DC
Sigma 10-20 f/3.5 EX DC HSM
Nie wiem na co się zdecydować, wiem już że starsza sigma nie ma HSM z mocowaniem sony (nie wiem na ile to jest pomocne). Czy jaśniejsza faktycznie strasznie winietuje? Może jakieś info po styczności z obydwoma... . Jasny obecnie to koszt ok 2500PLN starszy 2000PLN?
tad29 napisał(a):
Ok Czy może ktoś z forumowiczów używał z Alfą:
Sigma 10-20 f/4.0-5.6 EX DC
Sigma 10-20 f/3.5 EX DC HSM
Nie wiem na co się zdecydować, wiem już że starsza sigma nie ma HSM z mocowaniem sony (nie wiem na ile to jest pomocne). Czy jaśniejsza faktycznie strasznie winietuje? Może jakieś info po styczności z obydwoma... . Jasny obecnie to koszt ok 2500PLN starszy 2000PLN?