anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Zamiana Kita w A580 co wybrać

profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

Zamiana Kita w A580 co wybrać

Witam,
Pytanie jak w temacie, chciałbym zamienić obiektyw 18-55, na coś lepszego do kwoty ok 1200 zł - co wybrać. Głównie chciałbym go wykorzystać do wesel - czy Sony 35 mm 1.8 to będzie dobrym wybór, a może coś innego będzie lepszym wyborem do tego typu zdjęć?

Pytanie 2.
Miałem przez chwilkę pożyczone szkło Sony 1.4 50 i w zasadzie zdjęcia w 95% są nie ostre przy czasie 1250 i f 1.7 ostrość ustawiałem: przyciskiem AF -> kadrowałem -> a następnie naciśnięcie spustu migawki - czy zrobiłem coś nie tak, jak ostrzyć poprawnie? Podczas wesele nie mogę pozwolić sobie na to że 95% zdjęć pójdzie w kosz :| A może mam :rolling_eyes: .

28 ODPOW. 28
profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

tad29 napisał(a):


A możesz opisać zastosowanie danego obiektywu? :c20 Np. podajesz swój zestaw - 4-obiektywy - który z nich do czego najlepiej Ci odpowiada, możesz tak chociaż bardzo krótko opisać?

Masz 4 w swoim zestawie - masz czas na zmianę obiektywu podczas ślubu? :c18


tak - mam czas.
jak będę leniem to zmienię ten zestaw na wygodnicki, czyli 3 zoomy ze światłem 2.8

14mm - zawsze tam gdzie szeroko chce mieć (mieszkanie, w samochodzie, kościół, sala)
35mm - obiektyw uniwersalny, to taki mój standard. Większość fotek z przygotowań, ceremonii i wesela mam tym szkłem
50mm - rzadziej niż 35tka, ale tam gdzie 35 to za mało, a 135 za daleko, tam 50tka
135 - przygotowania, kościół, zabawa, plener - portrety, zdjęcia dyskretne z daleka, detale


tad29 napisał(a):

Skoro np. ma się w zestawie tak jak podałeś 24-105mm to w jakim celu zmieniać go podczas reportażu na "+ 50 1.4 czy 85 2.8" skoro ich zakres ogniskowych zawiera się w 24-105 :c18


http://klubkm.pl/forum/images/smilies/omatko.gif
odpowiem na Twoje pytanie, ale Ty odpowiedz na moje: po co się pchasz od razu na reportaże, skoro nie widzisz różnicy między stałką, a zoomem?

24-105 ma fajny zakres (na FF), ale nie jest tak jasny jak stałki. Stałki są lepsze na trudne warunki oświetleniowe oraz dają mniejszą GO (bo jak się ma 24-105mm na 50mm gdzie f wychodzi jakieś 4,5 vs 50tka na 1.4 ?)

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

Quartz napisał(a):

Podejrzewam, że z Twoim aparatem jest wszystko OK, wina leży po stronie fotografa - z jasnymi szkłami lepiej ustawić ostrość już po wybraniu kadru, bo dla 50mm i przysłony 1.4 głębia ostrości będzie miała ok. 8-10 cm

Osobiście, gdybym porywał się na fotografię ślubną (oj, ciężki to kawałek chleba jest...), zakupiłbym sobie taki zestaw:

Fish 8mm
Tokina 11-16/2.8



To jest obiektyw do SONY :smileyquestion:

profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

kris napisał(a):

odpowiem na Twoje pytanie, ale Ty odpowiedz na moje: po co się pchasz od razu na reportaże, skoro nie widzisz różnicy między stałką, a zoomem?

24-105 ma fajny zakres (na FF), ale nie jest tak jasny jak stałki. Stałki są lepsze na trudne warunki oświetleniowe oraz dają mniejszą GO (bo jak się ma 24-105mm na 50mm gdzie f wychodzi jakieś 4,5 vs 50tka na 1.4 ?)



Te różnice znałem myślałem że jest inny powód? Zawsze można doświetlić lampą :c18 ?
Nie pcham się - chce kupić sprzęt a skoro wydatek jak sam mówisz jest duży to warto zapytać kogoś kto ma doświadczenie i używa danych obiektywów... :c22

Dzięki za odp

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

tad29 napisał(a):


Te różnice znałem myślałem że jest inny powód?


Dochodzi jeszcze sprawniejszy AF (więcej światła = szybszy AF).
No i nie ma co ukrywać, że wg mnie przy tej fotografii obrazek na 1.2 - 2.0 wygląda lepiej niż na 2.8-5.6 http://klubkm.pl/forum/images/smilies/sorry.gif


tad29 napisał(a):

Zawsze można doświetlić lampą :c18 ?


a) nie zawsze można
b) nie zawsze to fajnie wygląda
c) błyskanie nie jest takie proste


Nie zrozum mnie źle - to nie jest tak, ze ja Ci coś odradzam. To przecież nie mój ślub będziesz fotografować. Nie mniej jednak uważam, że z tym tematem warto poczekać. Zdobyć doświadczenie po prostu fotograficzne.
Nie ma się co skakać na głęboką wodę, bo można utonąć ;)

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

Ok, dzięki :thumbsup:

Jak najlepiej je zdobyć aby robić dobrze potrzebna jest praktyka a aby mieć praktykę potrzeba mieć gdzie pstrykać :c18 Może jakieś dobre szkolenia, czy to raczej pieniądze .... w błoto :question:

profile.country.en_GB.title
Deviant.
Użytkownik

kris napisał(a):

...bo jak się ma 24-105mm na 50mm gdzie f wychodzi jakieś 4,5 vs 50tka na 1.4 ?


Służę pomocą
Różnica to 3 i 1/3 EV na korzyść 50/1.4
Czuwaj :smileyhappy:

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

http://klubkm.pl/forum/images/smilies/houk.gif

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

tad29 napisał(a):


Tokina 11-16/2.8



To jest obiektyw do SONY :smileyquestion:
Nie rozumiem zdziwienia....przecież mocowanie obiektywu najważniejsze, a nie producent.

profile.country.pl_PL.title
Quartz.
Użytkownik

Dokładnie jak pisze Lajam - ważne jest mocowanie, a do naszego systemu odpowiednie masz np. tutaj: http://www.ceneo.pl/8325505

Ja wybrałbym Tokinę bo:
- nie stać mnie na FF, więc focę APS-C
- jest szeroka i stosunkowo jasna (f/2.8)
- jest całkiem tania

Co do wcześniejszych postów o 70-200/2.8 - kris już Ci wyjaśnił, o co mi chodziło - w plenerze ważni są ludzie i pokazanie ich uczucia, a nie architektura w tle. Do tego możesz sobie zapiąć fisza lub UWA i zrobić kilka "artystycznych" :c34 ujęć.

Ogólnie śluby to taka zabawa, że :c3 głowa mała - może raz, dwa uda Ci się zrobić cały reportaż przy użyciu jednej puszki i 2 szkieł, ale co wtedy, gdy np. sprzęt upadnie ? Młodzi nie będą zadowoleni...