Podziel się wrażeniami!
Witam,
Pytanie jak w temacie, chciałbym zamienić obiektyw 18-55, na coś lepszego do kwoty ok 1200 zł - co wybrać. Głównie chciałbym go wykorzystać do wesel - czy Sony 35 mm 1.8 to będzie dobrym wybór, a może coś innego będzie lepszym wyborem do tego typu zdjęć?
Pytanie 2.
Miałem przez chwilkę pożyczone szkło Sony 1.4 50 i w zasadzie zdjęcia w 95% są nie ostre przy czasie 1250 i f 1.7 ostrość ustawiałem: przyciskiem AF -> kadrowałem -> a następnie naciśnięcie spustu migawki - czy zrobiłem coś nie tak, jak ostrzyć poprawnie? Podczas wesele nie mogę pozwolić sobie na to że 95% zdjęć pójdzie w kosz A może mam .
tad29 napisał(a):
A możesz opisać zastosowanie danego obiektywu? Np. podajesz swój zestaw - 4-obiektywy - który z nich do czego najlepiej Ci odpowiada, możesz tak chociaż bardzo krótko opisać?
Masz 4 w swoim zestawie - masz czas na zmianę obiektywu podczas ślubu?
tad29 napisał(a):
Skoro np. ma się w zestawie tak jak podałeś 24-105mm to w jakim celu zmieniać go podczas reportażu na "+ 50 1.4 czy 85 2.8" skoro ich zakres ogniskowych zawiera się w 24-105
Quartz napisał(a):
Podejrzewam, że z Twoim aparatem jest wszystko OK, wina leży po stronie fotografa - z jasnymi szkłami lepiej ustawić ostrość już po wybraniu kadru, bo dla 50mm i przysłony 1.4 głębia ostrości będzie miała ok. 8-10 cm
Osobiście, gdybym porywał się na fotografię ślubną (oj, ciężki to kawałek chleba jest...), zakupiłbym sobie taki zestaw:
Fish 8mm
Tokina 11-16/2.8
kris napisał(a):
odpowiem na Twoje pytanie, ale Ty odpowiedz na moje: po co się pchasz od razu na reportaże, skoro nie widzisz różnicy między stałką, a zoomem?
24-105 ma fajny zakres (na FF), ale nie jest tak jasny jak stałki. Stałki są lepsze na trudne warunki oświetleniowe oraz dają mniejszą GO (bo jak się ma 24-105mm na 50mm gdzie f wychodzi jakieś 4,5 vs 50tka na 1.4 ?)
tad29 napisał(a):
Te różnice znałem myślałem że jest inny powód?
tad29 napisał(a):
Zawsze można doświetlić lampą ?
Ok, dzięki
Jak najlepiej je zdobyć aby robić dobrze potrzebna jest praktyka a aby mieć praktykę potrzeba mieć gdzie pstrykać Może jakieś dobre szkolenia, czy to raczej pieniądze .... w błoto
kris napisał(a):
...bo jak się ma 24-105mm na 50mm gdzie f wychodzi jakieś 4,5 vs 50tka na 1.4 ?
http://klubkm.pl/forum/images/smilies/houk.gif
tad29 napisał(a):
Tokina 11-16/2.8
Dokładnie jak pisze Lajam - ważne jest mocowanie, a do naszego systemu odpowiednie masz np. tutaj: http://www.ceneo.pl/8325505
Ja wybrałbym Tokinę bo:
- nie stać mnie na FF, więc focę APS-C
- jest szeroka i stosunkowo jasna (f/2.8)
- jest całkiem tania
Co do wcześniejszych postów o 70-200/2.8 - kris już Ci wyjaśnił, o co mi chodziło - w plenerze ważni są ludzie i pokazanie ich uczucia, a nie architektura w tle. Do tego możesz sobie zapiąć fisza lub UWA i zrobić kilka "artystycznych" ujęć.
Ogólnie śluby to taka zabawa, że głowa mała - może raz, dwa uda Ci się zrobić cały reportaż przy użyciu jednej puszki i 2 szkieł, ale co wtedy, gdy np. sprzęt upadnie ? Młodzi nie będą zadowoleni...