anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Zamiana Kita w A580 co wybrać

profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

Zamiana Kita w A580 co wybrać

Witam,
Pytanie jak w temacie, chciałbym zamienić obiektyw 18-55, na coś lepszego do kwoty ok 1200 zł - co wybrać. Głównie chciałbym go wykorzystać do wesel - czy Sony 35 mm 1.8 to będzie dobrym wybór, a może coś innego będzie lepszym wyborem do tego typu zdjęć?

Pytanie 2.
Miałem przez chwilkę pożyczone szkło Sony 1.4 50 i w zasadzie zdjęcia w 95% są nie ostre przy czasie 1250 i f 1.7 ostrość ustawiałem: przyciskiem AF -> kadrowałem -> a następnie naciśnięcie spustu migawki - czy zrobiłem coś nie tak, jak ostrzyć poprawnie? Podczas wesele nie mogę pozwolić sobie na to że 95% zdjęć pójdzie w kosz :| A może mam :rolling_eyes: .

28 ODPOW. 28
profile.country.pl_PL.title
Lars..
Początkujący

Wracając do pytania o obiektywy - ja poleciłbym 16-105 Sony. Wg. mojej skromnej osoby, to najbardziej uniwersalny zoom pod APSC.

Może pod wesela będzie średni (choć sama 35/1,8 też nie lepsza), ale na pewno najfajniejszy do codziennego użytku.

profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Lajam napisał(a):

Ale tam jest f/1.7..........

:c46 Faktycznie. Nie spojrzałem na exif, tylko oparłem sie na Quartzu:

Quartz napisał(a):

Tak na szybko policzyłem:
APS-C ( :c56 580 autora wątku :) )
Odległość 2m
Ogniskowa: 50
Przysłona: 1.4


Ale niewiele to zmienia - GO będzie ciut większa, a mydełko też możliwe. Z jednej fotki faktycznie trudno wyrokować, a zrobić zdjęcie po niewielkim przymknięciu też by można.

------------------------------
fotoamator
profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

Dzięki wszystkim za wypowiedzi - jak tylko będę miał wspomniany obiektyw to przymknę... i sprawdzę - ale z tego co piszecie myślę że problem rozmycia powstał przez zmianę kadru po ostrzeniu, ale w takim razie jak wykadrować takie zdjęcie tak jak się chce :c18

Może wróćmy jeszcze do tematu głównego czyli jaki obiektyw....?
Uważacie że ta stałka na początek po Kicie 18-55 będzie złym wyborem? Zastanawiam się nad nią dlatego, gdyż do tej pory miejsca w których robiłem zdjęcia były bardzo ciemne i pomyślałem że może trzeba coś jaśniejszego - (w tej chwili mam ograniczony budżet )?

Po przeczytaniu wypowiedzi ... mam nowe pytanie - dla wszystkich pewnie bardzo banalne ale podobno nie ma złych pytań tylko złe odpowiedzi :c20 :
dlaczego na Plener Sigma 70-200/2.8 lub Sony 70-200/2.8 - myślałem że tutaj trzeba szeroki kąt np. żeby więcej krajobrazu złapać?? :c18 :c6

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

tad29 napisał(a):


Może wróćmy jeszcze do tematu głównego czyli jaki obiektyw....?
Uważacie że ta stałka na początek po Kicie 18-55 będzie złym wyborem? Zastanawiam się nad nią dlatego, gdyż do tej pory miejsca w których robiłem zdjęcia były bardzo ciemne i pomyślałem że może trzeba coś jaśniejszego - (w tej chwili mam ograniczony budżet )?


Stałka jako uzupełnienie - tak.
Jedna stałka jako pełny zakres - nie.
Ograniczony budżet to jedno, a zobowiązania wobec klientów to drugie. Ich nie obchodzi mały budżet. Czasami trzeba się zadłużyć, żeby zainwestować i odzyskać z procentem. Ba. Tak właśnie działa gospodarka. Nawet najbogatsze firmy się zadłużają w celu realizacji swoich zleceń. Po to by móc je wykonać i odzyskać z nadwyżką ;)




tad29 napisał(a):


dlaczego na Plener Sigma 70-200/2.8 lub Sony 70-200/2.8 - myślałem że tutaj trzeba szeroki kąt np. żeby więcej krajobrazu złapać?? :c18 :c6


nie ja pisałem o 70-200mm 2.8, ale wiem o co chodzi. Chodzi o to,że w plenerze z reguły krajobraz/architektura jest tylko tłem! Ważne są portrety, zbliżenia itp.
Ja 80% pleneru ślubnego wykonuję Zeissem 135mm 1.8.

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

Heh, ok :c20
To zakładamy że się zadłużam, co więc polecasz - w co się zaopatrzyć i dlaczego właśnie to - (rozumiem iż fotografujesz śluby i z własnego doświadczenia coś polecisz)?

Robiłem jeszcze raz zdjęcia obiektywem o którym pisałem wcześniej 1,4 50:
f2 ostrość ust na żółtym kwiatku szerokość ok 1cm wynik - wyostrzona została łodyga kwiatek nie :c8 kilka krotnie próbowałem i w większości raczej brak ostrości KIT sobie radzi - czy coś z obiektywem? Jak więc należy kupować obiektyw aby nie mieć takiej sytuacji? Powoli zaczynam się bać zmiany aby nie okazało się że efekty mojej pracy z nowym obiektywem to sterta nieostrych zdjęć? Przy teście na butelkach jedna za drugą ostrość była OK jedynie przy pomarańczowej butelce z czarną górą - po ostrzeniu na pomarańczowym elemencie brak, natomiast na czarnym żyleta. Czy mój aparat ma jakąś wadę :c31.
Czy odległość od obiektu jeżeli chodzi o ostrość ma znaczenie?

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

problem z ostrością to oprócz ewentualnego Twojego błędu, może być również tzw. BF/FF który reguluje serwis ( www.e-csi.pl)

tad29 napisał(a):

Heh, ok :c20
To zakładamy że się zadłużam, co więc polecasz - w co się zaopatrzyć i dlaczego właśnie to - (rozumiem iż fotografujesz śluby i z własnego doświadczenia coś polecisz)?


body: a850 + a580(jako backup) - muszą być minimum dwa korpusy! Bez tego ani rusz!
szkiełka:
wersja droższa, ale lepsza: 16-35mm 2.8 + 24-70mm 2.8 +70-200mm 2.8 - częsty zestaw
wersja tańsza - 24-105mm + 50 1.4 + 85 2.8 + ew. 70-200 2.8


ja natomiast bardziej od wygody cenię sobie właściwości obiektywów stałoogniskowych dlatego reportaże i plenery wykonuję: 14mm 2.8 + 35mm 1.4 + 50mm 1.4 + 135mm 1.8 - mnie styka. Czasami jeszcze użyję fisheye'a

Piszę zupełnie poważnie, na podstawie doświadczeń swoich, jak i wielu użytkowników ForumProfesjonalnychFotografówŚlubnych.
Jeśli chcesz się tym zajmować na serio to czeka Cię więcej wydatków niż te wyżej wymienione (np. b.dobry komp, dobre karty pamięci, dobry monitor, dwie puszki FF - często z różnych systemów). Można na półgwizdka, ale ja nie chciałbym by mój fotograf ślubny robił na półgwizdka.

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

tad29 napisał(a):

Przy teście na butelkach jedna za drugą ostrość była OK jedynie przy pomarańczowej butelce z czarną górą - po ostrzeniu na pomarańczowym elemencie brak, natomiast na czarnym żyleta. Czy mój aparat ma jakąś wadę :c31.


Proponuję poczytać trochę o działaniu układu AF w aparacie. Poza tym czujnik autofokusa to nie jest obszar kwadracika w wizjerze, tylko fizycznie ma większe rozmiary - to też trzeba brać pod uwagę. No i najważniejsze - obiekty małokontrastowe są niezwykle trudne dla autofokusa....

Czy odległość od obiektu jeżeli chodzi o ostrość ma znaczenie?


Mógłbyś rozwinąć? Trochę nie bardzo wiem o co chodzi.

profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

tzn. że jestem np. zbyt blisko lub zbyt daleko obiekty oby ostrość była poprawna.

hmm, ale rozumiem iż jeżeli punkcik ustawiam na obiekt to tam ma być ostro anie gdzie indziej, czy się mylę?

profile.country.en_GB.title
Deviant.
Użytkownik

Ja do tej odległości jeszcze się wtrącę...
Spójrz na swój obiektyw z góry - jak jak byś go miał ustalonego do aparatu. Pojawia się tam skala odległości i głębi ostrości.
Ustaw teraz te buteleczki w nieco mniejszej odległości i stań tak, aby butelka najbliżej Ciebie była wg AF i skali w obiektywie w minimalnej możliwej do ogniskowania odległości. AF proponuję ustawić na AF-S a zestaw foto na statywie.
Strzel kolejno zdjęcie każdej z butelek zaczynając od tej najbliżej Ciebie zaczynając od pełnego otworu względnego obiektywu i później druga seria z przymkniętą przysłoną o (f/2.0 f/2.8 f/4 f/5.6 f/8) Będziesz miał porównanie głębi ostrości i przy okazji zobaczysz, czy AF działa celnie (przy bardziej przymkniętej przysłonie może już być trudniej ocenić działania AF). Obraz w każdym razie powinien być ostry w miarę przymykania przysłony, choć później zacznie występować zjawisko pogorszenia jakości obrazu (dyfrakcja). Spokojnie możesz domknąć do F/8
Jeżeli chcesz mieć dokładnie taki sam kadr, to ustaw butelki tak, aby każda była w punkcie któregoś z czujników AF.
W ostrym słońcu na białych butelkach może być problem z ogniskowaniem AF - tak jak pisał Lajam. Przenieś butelki do Cienia i wszystko powinno być Ok.
Zwracaj uwagę na to, co pokazuje skala odległości umieszczona na obiektywie - to też pozwoli zdiagnozować, czy AF trafia, czy może ogniskuje przed lub za obiektem.

U mnie taki problem pojawia się przy A200IR i podpiętą Sigmą 10-20mm. Obiektyw zawsze ustawia się na 1m mimo tego, że chcę aby AF 'złapał' przedmiot oddalony o 20m (dla tej sigmy to już nieskończoność)

profile.country.pl_PL.title
tad29-----
Poszukiwacz

kris napisał(a):

problem z ostrością to oprócz ewentualnego Twojego błędu, może być również tzw. BF/FF który reguluje serwis (www.e-csi.pl)

tad29 napisał(a):

Heh, ok :c20
To zakładamy że się zadłużam, co więc polecasz - w co się zaopatrzyć i dlaczego właśnie to - (rozumiem iż fotografujesz śluby i z własnego doświadczenia coś polecisz)?


body: a850 + a580(jako backup) - muszą być minimum dwa korpusy! Bez tego ani rusz!
szkiełka:
wersja droższa, ale lepsza: 16-35mm 2.8 + 24-70mm 2.8 +70-200mm 2.8 - częsty zestaw
wersja tańsza - 24-105mm + 50 1.4 + 85 2.8 + ew. 70-200 2.8


ja natomiast bardziej od wygody cenię sobie właściwości obiektywów stałoogniskowych dlatego reportaże i plenery wykonuję: 14mm 2.8 + 35mm 1.4 + 50mm 1.4 + 135mm 1.8 - mnie styka. Czasami jeszcze użyję fisheye'a



A możesz opisać zastosowanie danego obiektywu? :c20 Np. podajesz swój zestaw - 4-obiektywy - który z nich do czego najlepiej Ci odpowiada, możesz tak chociaż bardzo krótko opisać?

Masz 4 w swoim zestawie - masz czas na zmianę obiektywu podczas ślubu? :c18

Skoro np. ma się w zestawie tak jak podałeś 24-105mm to w jakim celu zmieniać go podczas reportażu na "+ 50 1.4 czy 85 2.8" skoro ich zakres ogniskowych zawiera się w 24-105 :c18