Podziel się wrażeniami!
Witam,
Pytanie jak w temacie, chciałbym zamienić obiektyw 18-55, na coś lepszego do kwoty ok 1200 zł - co wybrać. Głównie chciałbym go wykorzystać do wesel - czy Sony 35 mm 1.8 to będzie dobrym wybór, a może coś innego będzie lepszym wyborem do tego typu zdjęć?
Pytanie 2.
Miałem przez chwilkę pożyczone szkło Sony 1.4 50 i w zasadzie zdjęcia w 95% są nie ostre przy czasie 1250 i f 1.7 ostrość ustawiałem: przyciskiem AF -> kadrowałem -> a następnie naciśnięcie spustu migawki - czy zrobiłem coś nie tak, jak ostrzyć poprawnie? Podczas wesele nie mogę pozwolić sobie na to że 95% zdjęć pójdzie w kosz A może mam .
Wracając do pytania o obiektywy - ja poleciłbym 16-105 Sony. Wg. mojej skromnej osoby, to najbardziej uniwersalny zoom pod APSC.
Może pod wesela będzie średni (choć sama 35/1,8 też nie lepsza), ale na pewno najfajniejszy do codziennego użytku.
Faktycznie. Nie spojrzałem na exif, tylko oparłem sie na Quartzu:Lajam napisał(a):
Ale tam jest f/1.7..........
Quartz napisał(a):
Tak na szybko policzyłem:
APS-C ( 580 autora wątku )
Odległość 2m
Ogniskowa: 50
Przysłona: 1.4
Dzięki wszystkim za wypowiedzi - jak tylko będę miał wspomniany obiektyw to przymknę... i sprawdzę - ale z tego co piszecie myślę że problem rozmycia powstał przez zmianę kadru po ostrzeniu, ale w takim razie jak wykadrować takie zdjęcie tak jak się chce
Może wróćmy jeszcze do tematu głównego czyli jaki obiektyw....?
Uważacie że ta stałka na początek po Kicie 18-55 będzie złym wyborem? Zastanawiam się nad nią dlatego, gdyż do tej pory miejsca w których robiłem zdjęcia były bardzo ciemne i pomyślałem że może trzeba coś jaśniejszego - (w tej chwili mam ograniczony budżet )?
Po przeczytaniu wypowiedzi ... mam nowe pytanie - dla wszystkich pewnie bardzo banalne ale podobno nie ma złych pytań tylko złe odpowiedzi :
dlaczego na Plener Sigma 70-200/2.8 lub Sony 70-200/2.8 - myślałem że tutaj trzeba szeroki kąt np. żeby więcej krajobrazu złapać??
tad29 napisał(a):
Może wróćmy jeszcze do tematu głównego czyli jaki obiektyw....?
Uważacie że ta stałka na początek po Kicie 18-55 będzie złym wyborem? Zastanawiam się nad nią dlatego, gdyż do tej pory miejsca w których robiłem zdjęcia były bardzo ciemne i pomyślałem że może trzeba coś jaśniejszego - (w tej chwili mam ograniczony budżet )?
tad29 napisał(a):
dlaczego na Plener Sigma 70-200/2.8 lub Sony 70-200/2.8 - myślałem że tutaj trzeba szeroki kąt np. żeby więcej krajobrazu złapać??
Heh, ok
To zakładamy że się zadłużam, co więc polecasz - w co się zaopatrzyć i dlaczego właśnie to - (rozumiem iż fotografujesz śluby i z własnego doświadczenia coś polecisz)?
Robiłem jeszcze raz zdjęcia obiektywem o którym pisałem wcześniej 1,4 50:
f2 ostrość ust na żółtym kwiatku szerokość ok 1cm wynik - wyostrzona została łodyga kwiatek nie kilka krotnie próbowałem i w większości raczej brak ostrości KIT sobie radzi - czy coś z obiektywem? Jak więc należy kupować obiektyw aby nie mieć takiej sytuacji? Powoli zaczynam się bać zmiany aby nie okazało się że efekty mojej pracy z nowym obiektywem to sterta nieostrych zdjęć? Przy teście na butelkach jedna za drugą ostrość była OK jedynie przy pomarańczowej butelce z czarną górą - po ostrzeniu na pomarańczowym elemencie brak, natomiast na czarnym żyleta. Czy mój aparat ma jakąś wadę .
Czy odległość od obiektu jeżeli chodzi o ostrość ma znaczenie?
problem z ostrością to oprócz ewentualnego Twojego błędu, może być również tzw. BF/FF który reguluje serwis ( www.e-csi.pl)
tad29 napisał(a):
Heh, ok
To zakładamy że się zadłużam, co więc polecasz - w co się zaopatrzyć i dlaczego właśnie to - (rozumiem iż fotografujesz śluby i z własnego doświadczenia coś polecisz)?
tad29 napisał(a):
Przy teście na butelkach jedna za drugą ostrość była OK jedynie przy pomarańczowej butelce z czarną górą - po ostrzeniu na pomarańczowym elemencie brak, natomiast na czarnym żyleta. Czy mój aparat ma jakąś wadę .
tzn. że jestem np. zbyt blisko lub zbyt daleko obiekty oby ostrość była poprawna.
hmm, ale rozumiem iż jeżeli punkcik ustawiam na obiekt to tam ma być ostro anie gdzie indziej, czy się mylę?
Ja do tej odległości jeszcze się wtrącę...
Spójrz na swój obiektyw z góry - jak jak byś go miał ustalonego do aparatu. Pojawia się tam skala odległości i głębi ostrości.
Ustaw teraz te buteleczki w nieco mniejszej odległości i stań tak, aby butelka najbliżej Ciebie była wg AF i skali w obiektywie w minimalnej możliwej do ogniskowania odległości. AF proponuję ustawić na AF-S a zestaw foto na statywie.
Strzel kolejno zdjęcie każdej z butelek zaczynając od tej najbliżej Ciebie zaczynając od pełnego otworu względnego obiektywu i później druga seria z przymkniętą przysłoną o (f/2.0 f/2.8 f/4 f/5.6 f/8) Będziesz miał porównanie głębi ostrości i przy okazji zobaczysz, czy AF działa celnie (przy bardziej przymkniętej przysłonie może już być trudniej ocenić działania AF). Obraz w każdym razie powinien być ostry w miarę przymykania przysłony, choć później zacznie występować zjawisko pogorszenia jakości obrazu (dyfrakcja). Spokojnie możesz domknąć do F/8
Jeżeli chcesz mieć dokładnie taki sam kadr, to ustaw butelki tak, aby każda była w punkcie któregoś z czujników AF.
W ostrym słońcu na białych butelkach może być problem z ogniskowaniem AF - tak jak pisał Lajam. Przenieś butelki do Cienia i wszystko powinno być Ok.
Zwracaj uwagę na to, co pokazuje skala odległości umieszczona na obiektywie - to też pozwoli zdiagnozować, czy AF trafia, czy może ogniskuje przed lub za obiektem.
U mnie taki problem pojawia się przy A200IR i podpiętą Sigmą 10-20mm. Obiektyw zawsze ustawia się na 1m mimo tego, że chcę aby AF 'złapał' przedmiot oddalony o 20m (dla tej sigmy to już nieskończoność)
kris napisał(a):
problem z ostrością to oprócz ewentualnego Twojego błędu, może być również tzw. BF/FF który reguluje serwis (www.e-csi.pl)
tad29 napisał(a):
Heh, ok
To zakładamy że się zadłużam, co więc polecasz - w co się zaopatrzyć i dlaczego właśnie to - (rozumiem iż fotografujesz śluby i z własnego doświadczenia coś polecisz)?
body: a850 + a580(jako backup) - muszą być minimum dwa korpusy! Bez tego ani rusz!
szkiełka:
wersja droższa, ale lepsza: 16-35mm 2.8 + 24-70mm 2.8 +70-200mm 2.8 - częsty zestaw
wersja tańsza - 24-105mm + 50 1.4 + 85 2.8 + ew. 70-200 2.8
ja natomiast bardziej od wygody cenię sobie właściwości obiektywów stałoogniskowych dlatego reportaże i plenery wykonuję: 14mm 2.8 + 35mm 1.4 + 50mm 1.4 + 135mm 1.8 - mnie styka. Czasami jeszcze użyję fisheye'a