anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

pytanie/pomoc

Kar-----
Początkujący

pytanie/pomoc

witam i pytam, gdyz mimo wszystko jestem początkującym fotografem a chciałbym się wiele nauczyć stąd moje pytanie: chodzi o tą biel powyżej linii drzew... wiem że jest to zdjęcie prześwietlone a chciałbym żeby bylo widać normalnie chmury w tym miejscu gdzie jest prześwietlone. Jak unikać takich sytuacji?

38 ODPOW. 38
profile.country.PL.title
SZFENDAK
Poszukiwacz

użyć filtru połówkowego o odpowiednim przyciemnieniu typu cokin
system cokin ma przewagę nad filtrami nakręcanymi między innymi taką że bardzo precyzyjnie można sobie ustawić moment zaciemnienia

profile.country.PL.title
piotruso
Znawca

Kar napisał(a):

witam i pytam, gdyz mimo wszystko jestem początkującym fotografem a chciałbym się wiele nauczyć stąd moje pytanie: chodzi o tą biel powyżej linii drzew... wiem że jest to zdjęcie prześwietlone a chciałbym żeby bylo widać normalnie chmury w tym miejscu gdzie jest prześwietlone. Jak unikać takich sytuacji?



Unikac duzych kontrastow, duzych rozpietosci tonalnych sceny gdyz matryca ma ograniczona pojemnosc tonalna. No dobra, wiem, ze sie nie da unikac takich sytuacji wiec uzywac polowkowego filtra szarego. Druga opcja to 2 zdjecia ze statywu - pierwsze naswietlane na swiatla, drugie na cienie (aby na pierwszym bylo dobre niebo a na drugim las i polaczyc w programie graficznym, taki filtr szary polowkowy w komputerze). Trzecia to inaczej skadrowac, aby za jasnych lub za ciemnych partii bylo jak najmniej.

profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Kolejna metoda, to mając któryś z aparatów nowej generacji, np. A550, lub NEXa ustawić tryb HDR (czyli druga metoda piotruso zrobiona od razu w aparacie).