anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

pytanie/pomoc

Kar-----
Początkujący

pytanie/pomoc

witam i pytam, gdyz mimo wszystko jestem początkującym fotografem a chciałbym się wiele nauczyć stąd moje pytanie: chodzi o tą biel powyżej linii drzew... wiem że jest to zdjęcie prześwietlone a chciałbym żeby bylo widać normalnie chmury w tym miejscu gdzie jest prześwietlone. Jak unikać takich sytuacji?

38 ODPOW. 38
Kar-----
Początkujący

mam rozumieć to, iż mając obiektyw 50mm w zależności do jakiego modelu :c56 go podepne w zależności jaką on ma matryce to ogniskowa będzie taka sama ale zmieni się kąt widzenia tak?
dobrze to "rozkminiłem"?

profile.country.pl_PL.title
Starosta.
Początkujący

Kar napisał(a):

dobrze to "rozkminiłem"?

Zgadza się :smileythumbsup:

Pozdrawia Starosta :grin:
profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Kar napisał(a):

mam rozumieć to, iż mając obiektyw 50mm w zależności do jakiego modelu :c56 go podepne w zależności jaką on ma matryce to ogniskowa będzie taka sama ale zmieni się kąt widzenia tak?
dobrze to "rozkminiłem"?

Bardzo dobrze.
Tyle, że jest to zasada ogólna - nie dotyczy tylko alf. Zauważ, że w kompakcie (który ma bardzo malutką - fizycznie - matrycę), ogniskowa np 28mm to już jest supertele, a w A900 to jest szerokokątny obiektyw. W A300 (i wszystkich APS-C) to taki "krótszy standard".

(Oczywiście obiektywu z kompaktu do lustrzanki nie założysz, i odwrotnie, ale chodzi o zasadę zależności: ogniskowa - wielkość (fizyczna) matrycy - typ obiektywu (szerokokątny-tele))

------------------------------
fotoamator
Kar-----
Początkujący

witam ponownie i zadaje kolejne frapujące mnie pytanie:
wiem, że dla Was "starych wyjadaczy" może się wydać trywialne i błache, lecz
mnie dosyć frapuje: a mianowicie chodzi mi o zdjecia czarno-białe a mianowicie przerabianie zdjęcia kolorowego na b/w.