anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

KDL43WD750BAEP i moduł CI+ z UPC - problem pt."zwiecha" - pytanie i informacje

ROZWIĄZANE
piotr.dudala
Poszukiwacz

KDL43WD750BAEP i moduł CI+ z UPC - problem pt."zwiecha" - pytanie i informacje

Witam P.T. Forumowiczów,

 

Rzecz dotyczy  KDL43WD750BAEP na fabrycznym oprogramowaniu i modułu CI+ multiroom z UPC.

W trudno reprodukowalnych okolicznosciach, telewizor wydaje się zawieszać przy przełączaniu kanałów, kilka razy dziennie.  Ekran wygaszony, tylko z podświetleniem aktywnym i widać że dioda umieszczona pod wyświetlaczem reaguje na naciskanie przycisków na pilocie. Nie reaguje na wyłączenie ani pilotem, ani przyciskiem z tyłu telewizora - pozostaje wyciągnąć wtyczkę.

Nie pomogło wywalenie "kanałów technicznych" UPC - czasem przy przełączaniu widac na ułamek sekundy menu telewizora.

Póki co - sprawdziłem kable, poziom sygnału, właśnie dokonałem aktualizacji oprogramowania do najnowszego dostępnego w momencie pisania tego posta i czekam na efekt dalszych obserwacji w działaniu, już na najnowszym sofcie.

 

Fakt faktem - na liście kompatybilności UPC tego modelu nie było (głupio założyłem, że CI+ to standard a listy zwyczajnie nie zauważyłem...).

 

W każdym razie:

  1. informacja: dla innych - jak wyżej
  2. prośba: o informacje, czy komukolwiek w/w problem się udaje w ogóle odtworzyć
  3. pytanie:  czego by tu można spróbować ... ?  czy to problem kompatybilności, serii TV lub modułu CI+ czy może wada osobnicza konkretnych egzemplarzy ?  jak to ewentualnie zdiagnozować ?
  4. czy w/w problem można jakoś zgłosić producentowi TV, producentowi samego modułu ? (operator zapewne będzie miał w nosie).

 

Dekoder raczej nie wchodzi w grę - telewizor "minimalnie uSMARTowiony" był wybrany dla starszych Państwa którzy nie potrzebują dodatkowych atrakcji, więc alternatywą dla CI+ będzie tylko odbiór "z eteru" z jego ubogą ofertą programową.

 

Na innych forach znalazlem tylko informację, że inne modele miewały podobne problemy, oraz że może być to kwestia "starszego typu modułu CI+".

 

Będę wdzięczny za komentarze...

 

--

Pozdrawiam,

Piotr

 

Osobną kwestią jest inny problem: w/w modelu nie ma na liście zgodnych z oprogramowaniem dostępnym na stronie:

http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kdl-wd6-wd7-upd-v8113/KDL-43WD750

- natomiast aktualizacji dokonałem przez sieć podpinajac TV po kablu (access point udostępniony z telefonu telewizor znalazł, ale do Internetu już nie potrafił się podłączyć), więc zakładam, że TV wiedział co robi.

Tagi (3)
1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Zaakceptowane rozwiązania
piotr.dudala
Poszukiwacz

1. zadziałała piersza aktualizacja - fabryczne oprogramowanie nie daje rady, następne wydane problem niweluje albo rozwiązuje

2. model jest na liście kompatybilnosci z modułami CI+ w niektórych krajach.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

4 ODPOW. 4
profile.country.pl_PL.title
Sony_Polska
Community Team

Witamy,

 

sprawę skonsultujemy z działem supportu technicznego i wrócimy mozliwie jak najszybciej. 

 

Pozdrawiamy 

Sony Polska

piotr.dudala
Poszukiwacz

Kiedy można spodziewać się jakiegoś odzewu, sugestii ... ?

profile.country.PL.title
_G_D_A_
Użytkownik

Spróbuj wyjąć moduł i pooglądaj kanały niekodowane (jest ich 30) jezeli telewizor nie będzie zaliczał zwiech to bedzie to ewidentnie wina modułu CI+ - jako że ten TV nie jest na liście odbiorników dedykowanych dla UPC to niestety nic nie zrobisz - możesz jedynie spróbować zamienć moduł na dekoder w UPC - wartość abo jest taka sama więc pewnie skończy się opłatą 49 zł za wizytę technika

piotr.dudala
Poszukiwacz

1. zadziałała piersza aktualizacja - fabryczne oprogramowanie nie daje rady, następne wydane problem niweluje albo rozwiązuje

2. model jest na liście kompatybilnosci z modułami CI+ w niektórych krajach.