Podziel się wrażeniami!
Witam P.T. Forumowiczów,
Rzecz dotyczy KDL43WD750BAEP na fabrycznym oprogramowaniu i modułu CI+ multiroom z UPC.
W trudno reprodukowalnych okolicznosciach, telewizor wydaje się zawieszać przy przełączaniu kanałów, kilka razy dziennie. Ekran wygaszony, tylko z podświetleniem aktywnym i widać że dioda umieszczona pod wyświetlaczem reaguje na naciskanie przycisków na pilocie. Nie reaguje na wyłączenie ani pilotem, ani przyciskiem z tyłu telewizora - pozostaje wyciągnąć wtyczkę.
Nie pomogło wywalenie "kanałów technicznych" UPC - czasem przy przełączaniu widac na ułamek sekundy menu telewizora.
Póki co - sprawdziłem kable, poziom sygnału, właśnie dokonałem aktualizacji oprogramowania do najnowszego dostępnego w momencie pisania tego posta i czekam na efekt dalszych obserwacji w działaniu, już na najnowszym sofcie.
Fakt faktem - na liście kompatybilności UPC tego modelu nie było (głupio założyłem, że CI+ to standard a listy zwyczajnie nie zauważyłem...).
W każdym razie:
Dekoder raczej nie wchodzi w grę - telewizor "minimalnie uSMARTowiony" był wybrany dla starszych Państwa którzy nie potrzebują dodatkowych atrakcji, więc alternatywą dla CI+ będzie tylko odbiór "z eteru" z jego ubogą ofertą programową.
Na innych forach znalazlem tylko informację, że inne modele miewały podobne problemy, oraz że może być to kwestia "starszego typu modułu CI+".
Będę wdzięczny za komentarze...
--
Pozdrawiam,
Piotr
Osobną kwestią jest inny problem: w/w modelu nie ma na liście zgodnych z oprogramowaniem dostępnym na stronie:
http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kdl-wd6-wd7-upd-v8113/KDL-43WD750
- natomiast aktualizacji dokonałem przez sieć podpinajac TV po kablu (access point udostępniony z telefonu telewizor znalazł, ale do Internetu już nie potrafił się podłączyć), więc zakładam, że TV wiedział co robi.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
1. zadziałała piersza aktualizacja - fabryczne oprogramowanie nie daje rady, następne wydane problem niweluje albo rozwiązuje
2. model jest na liście kompatybilnosci z modułami CI+ w niektórych krajach.
Witamy,
sprawę skonsultujemy z działem supportu technicznego i wrócimy mozliwie jak najszybciej.
Pozdrawiamy
Sony Polska
Kiedy można spodziewać się jakiegoś odzewu, sugestii ... ?
Spróbuj wyjąć moduł i pooglądaj kanały niekodowane (jest ich 30) jezeli telewizor nie będzie zaliczał zwiech to bedzie to ewidentnie wina modułu CI+ - jako że ten TV nie jest na liście odbiorników dedykowanych dla UPC to niestety nic nie zrobisz - możesz jedynie spróbować zamienć moduł na dekoder w UPC - wartość abo jest taka sama więc pewnie skończy się opłatą 49 zł za wizytę technika