anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Uwaga na gwarancję SONY!!! KD-55XD8505 - wymiana na "nowy"

profile.country.PL.title
Pawel_Gutkowski
Poszukiwacz

Uwaga na gwarancję SONY!!! KD-55XD8505 - wymiana na "nowy"

Przedstawiam Wam poniżej jak Sony podchodzi do klienta i wymiany tv na "nowy"

 

Od zgłoszenia reklamacyjnego (08.02.2018) z powodu zabrudzenia pod matrycą telewizora Sony Bravia KD-55XD8505 mija 74. dzień. W tym czasie z początkowym wielkim entuzjazmem przyjąłem wiadomość, że reklamacja została uznana i otrzymam nowy sprzęt. Niestety po otrzymaniu (06.03.2018) , okazało się, że sprzęt jest w gorszym stanie jak ten, który reklamowałem (pomijając fakt że piszczał, miał brud za matrycą to w dodatku otrzymałem telewizor używany!!! przepracowane ok 240h). Serwis praktycznie od razu zabrał sprzęt z powrotem. W oczekiwaniu na kolejny sprzęt zapewniano mnie, że tym razem dostanę sprzęt nowy, sprawny w 100%. Niestety nawet do mnie nie dotarł. Pani w serwisie oznajmiła (20.03.2018), że otrzymali sprzęt uszkodzony i wysyłają kolejny. Następnie 28.03.2018 dowiaduje się ze znów otrzymali sprzęt uszkodzony i mam oczekiwać na kolejny... 
W piątek 13.04.2018 otrzymuję sprzęt znów używany, tym razem 3500h!!!, prawie dwa razy więcej od tv, który reklamowałem, oraz brud za matrycą gratis :slight_smile:
Sprzet używany jest normą w serwisie Sony, ponieważ gwarancja producenta umożliwia wymianę na sprzet sprawny, ale niekoniecznie nowy :))))))
Także jak ktoś się zastanawia nad zakupem tv Sony, to trzeba 3 razy się dobrze zastanowić. Z tego co się dowiedziałem, to główna konkurencja robi to jak należy
 
Aktualnie czekam na kolejny tv z nadzieją na sukces (tak, jestem urodzonym optymista :))
Jako zadośćuczynienie Sony proponuje rok dodatkowej gwarancji, czyli usługę z którą sobie nie radzą.
 
A i jeszcze jedno: Jeśli macie wykupione przedłużenie gwarancji na 3, 4 i 5 rok na tv, powiedzmy, że się kończy np w 04.2020 r., to po wymianie tv na nowy, dostaje się 2 letnią standardową gwarancję, a ta dodatkowa zostaje aktywna do 04.2020 :))) Nie zostaje przedłużona :))) Taka polityka Sony :))))
 
10 ODPOW. 10
profile.country.PL.title
Sony_Poland_Team
Community Team

Twoja sprawa została już eskalowana. Nasz dział obsługi klienta będzie mógł wypowiedzieć się w  tej sprawie

profile.country.PL.title
Waszko80
Użytkownik

Niestety potwierdzam.

KDL40w705C miałem wymieniany już dwa razy i za każdym razem matryca była używana...

profile.country.PL.title
Lucano1
Poszukiwacz

Jak sprawdzić ilość przepracowanych godzin matrycy?

profile.country.PL.title
Waszko80
Użytkownik

WEJŚCIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Każde wejście może spowodować uszkodzenie telewizora. Naprawa na własny koszt.
W celu sprawdzenia ilości przepracowanych godzin, należy wejść do menu serwisowego. W tym celu wyłączamy telewizor na trybie analogowym (naciskamy "analog" i wyłączmy telewizor). Teraz kolejno na pilocie naciskamy:
"i+"
"5"
"Volume -" (Głośność - )
"Power ON" (przycisk włączający telewizor).

Pojawi się tabelka. Na samy dole będą znaki ułożone w: zzzzz-xxxxx-yyyyy.
Z - oznacza ilość przepracowanych godzin
X- ilość włączeń.

 

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@Pawel_Gutkowski zgłosiłem Twoją sprawę do supportu Sony - oto ich odpowiedź:

Pierwszy raz taką sytuację mieliśmy, żeby tyle razy wymieniano TV i bardzo nam przykro z powodu niedogodności, których klient doświadczył. Klient zaakceptował rozszerzenie gwarancji o rok jako zadośćuczynienie.

Odnośnie gwarancji, to jest to zupełnie inny produkt, który zostaje powiązany z oryginalnym sprzętem, więc jeśli następuje wymiana to możemy tam zmienić jedynie dane, które mogą ulec zmianie, tj. dane personalne i model/numer seryjny. Gwarancja została wykupiona konkretnego dnia i od tego dnia biegnie. Klient ma zawsze możliwość odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży z dilerem (jeśli gwarancja rozszerzona się jeszcze nie rozpoczęła) oraz zakup nowej, na wymienony produkt.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Pawel_Gutkowski
Poszukiwacz

Z supportem Sony jestem na bieżąco, ale dziękuję za pomoc

Zgadza się, zaakceptowałem dodatkowy rok gwarancji, bo kto o zdrowych zmysłach by tego nie zrobił?

 

Oczywiście, że można odstąpić od umowy za nierozpoczętą gwarancję i zażądać zwrot pieniędzy w wysokości 10 zł - bo taka kwota widnieje na fakturze :slight_smile: Tylko pytanie czy Sony sprzeda mi nową gwarancję również za 10 zł :slight_smile:

 

Ostatni mail od Sony support z dnia 19.04. (tydzień 16)

"Pragnę Pana poinformować, że najnowszy odbiornik na wymianę zostanie wnikliwie sprawdzony przed odesłaniem do Pana, co powinno nastąpić już niedługo, a najpóźniej po weekendzie"

Czyli powinno to być w tym tygodniu (T17), co już się pewnie nie wydarzy, i w nastepnym pewnie również nie, bo przecież długi weekend...

 

Gwarancja Sony jest super, póki TV działa.

Później to tylko dno, muł i wodorosty

Nigdy więcej...

To informacja dla wszystkich, którzy się wahają nad zakupem nowego TV od Sony

profile.country.PL.title
zwrotnik
Poszukiwacz

Potwierdzam. Miałem podobnie. Wykupiłem 4 lata gwarancji. Telewizor zepsuł się po miesiącu, kolejne dwa z wymiany tylko gorsze. Nie były nowe tylko poserwisowe. Prawie 11 miesięcy walki, reklamacje, odwołania przez rzecznika. Pomógł dopiero Sony customer support. Wymieniłem w sklepie na inny, mam nadzieję, że lepszy model.

profile.country.PL.title
zwrotnik
Poszukiwacz

Problem dotyczył dokładnie tego samego modelu jak w temacie tylko 65XD8505.

profile.country.PL.title
TVSATSONY
Poszukiwacz

A ja czekam dalej od 14 grudnia 2019  roku aby się ktoś zainteresował. Miałem inne wyobrażenie o Sony w momencie zakupu  . Serwis i gwarancja to porażka -dzwoń do woli albo odbiorą ,najczęściej rozłączając jak już jesteś  pierwszy w kolejce a jak już dodzwonisz się po kilku dniach (paru godzinach  na infolinii )do ich cudownego serwisu narzuconego przez system to nic się nie dowiesz ,zwlekają ,zero informacji  ,zero kontaktu a zgłoszenia gwarancyjne-reklamacja przez stronę sony są kasowane . Ręce rozkładać czy iść do sądu i domagać się odszkodowania  za wszystkie straty które ponosimy bo łaski nie robią .