Podziel się wrażeniami!
Witam, jestem fanem i użytkownikiem sprzętu SONY i mam o tych produktach wzorową opinię. Jedyny zgrzyt powstał w wyniku zgłoszenia reklamacji mojego KDL-46W4500 który rewelacyjnie sprawował się przez 4 lata 11 miesięcy i kosztował 2008 roku "worek" kasy. Jednak matryca nie wytrzymała i dokonałem zgłoszenia przez internet gdzie o dziwo reakcja Sony była natychmiastowa, Następnego dnia fachowiec oglądał fotografował a po niedługim czasie telefonicznie w imieniu firmy SONY poinformował o propozycji popartej mailem z SONY wymiany na nowy odbiornik. Studiując warunki gwarancji opracowanej przez firmę SONY jasno wynika że propozycja wymiany następuję z chwilą uznania iż naprawa produktu nie jest możliwa z powodu braku ekonomicznego uzasadnienia który to zapis został spełniony - propozycją wymiany odbiornika.
Czytając dalej punkt 2.6 tych warunków dowiadujemy się, że firma wymieni towar czytaj telewizor na podobny o podobnych parametrach o RÓWNORZĘDNEJ WARTOŚCI. Propozycja wymiany dotyczyła telewizora może i o leprzych parametrach ale tańszym o ponad tysiąc polskich złociszy, na co się nie zgodziłem przedstawiając propozycję wymiany łeb w łeb na zasadzie równożędnej wartości. Po upłynięciu miesiąca z okładem Przyjeżdza fachman z serwisu i zabiera telewizor za pokwitowaniem jak to określił na diagnostykę .........
I w tym miejscu będąc mam problem z określeniem finału sprawy:
Czy firma SONY odbiera telewizor przez serwisanta bo szanuje swoje postanowienia gwarancyjne, szanując swoich klientów? jako niepoprawny optymista i fan tej firmy myślę że TAK
Czy firma SONY podejmie próbę naprawy zaprzeczając sobie w pierwszym swoim postanowieniu mówiącym o propozycji wymiany telewizora.
Jeżeli naprawa zostanie wykonana to jaką część lub matrycę wymieni skoro odbiornik ma iuż prawie 5 lat i model ten nie jest już dawno produkowany i jak długo po ewentualnej grzebaninie w bebechach pogra ten odbiornik. Dlaczego telewizora nie wzięto natychmiast na diagnostykę a dopiero po miesiącu
I tu pojawia się zwątpienie.
Mam jednak nadzieję że wszystko skończy się dobrze o czy nieomieszkam poinformować na forum.
Witaj,
Czy moglibyśmy się dowiedzieć jaki model był oferowany w zamian za W4500?
W ciągu 4 lat ceny mimo wszystko poszły w doł i być może nie do końca słusznie obstajesz przy cenie zakupu z 2008 roku. Aczkolwiek takie jest prawo konsumenta, jednak ja na chwilę obecną kierowałbym się możliwościami i parametrami sprzętu, a nie ceną zakupu.
Pozdrawiam,
model proponowany przez SONY to:
i brałbym go w ciemno gdyby ze strony Sony nie wyszła propozycja przedstawienia własnej propozycji i i zapis w warunkach gwarancyjnych określających rzeczowo, jasno i w sposób konkretny /co jest unikatem wśród warunków gwarancji/ jakie obowiązują zasady.
Po konsultacji z prawnikami i rzecznikami praw konsumenckich sprawa jest oczywista bo termin zawarty w tym punkcie - równorzędna wartość - jest tak jasny i korzystny dla klientów Sony że powinniśmy już uwielbiać tą firmę za same warunki które nie zostały zamataczone.
Trudno oodawać pola w tym przypadku i pozbawiać się praw które ustanowił SONY
Inne firmy w zapisie gwarancji mają zastrzeżenia o spadku wartości %, tu jednak takowych zapisów brak. Sama też propozycja wymiany zepsutego telewizora na nowy jest oceną wiarygodną wydaną na podstawie posiadanej wiedzy szpeców SONY że tej usteki się nie naprawia.
Uczciwe, profesjonalne podejście do zagadnienia.
I chcę wierzyć że wszystko się skończy dobrze chociaż opinia prawników jest taka że trzeba będzie chyba udawadniać oczywistą oczywistość.
Ja jednak jestem dobrego zdania o SONY
Witam,
Podobnie jak "miron_60" mam taką samą sytuację. Obecnie czekam na decyzję co do wymiany TV modelu KDL46W4710 - tu również z info serwisu padła matryca. Naprawa jest niemożliwa. Jestem ciekaw zakończenia całej sprawy.
Liczę, że SONY wywiąże się z klasą co do realizacji warunków gwarancji. Dam znać na forum jak moja sprawa jest realizowana. Póki co minęło 7 dni i zero odzewu - cisza w eterze :(.Cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość...
Witam.
Każda sprawa wymaga czasu. Jak to bywa w firmach różnego rodzaju biurokracja opóźnia wszystko. Jeżeli naprawa nie jest możliwa to zapewne otrzymasz, tak jak kolega wyżej, propozycję wymiany na inny model z aktualnej serii. Jaki to będzie model - ciężko jest mi powiedzieć, ale moim zdaniem będzie to mniej więcej odpowiednik Twojego modelu Bądź dobrej myśli.
Witam,
Oficjalnie odpoiwedzi nie ma na piśmie, ale serwis twierdzi że matryca do mojego TV jest już zamówiona. Nagle znalazła się gdzieś tam w ... Najpierw jej nie było i nagle jest. TV miał być wymieniony w pierwszej opcji - będzie naprawiony. Trudno jest się przestawić z wymiany na naprawę, ale z tego co usłyszałem nie mam wyboru. Po 5 ciu latach odkopano matrycę i wymienią. To się ma farta :(. Na matryce nie dają żadnej gwarancji więc rozwiązanie bolesne i do d...y. Pozdrawiam
Mając Twój model telewizora, wcale bym tak bardzo nie narzekał na możliwość naprawy. To są jedne z lepszych telewizorów w historii LCD. Nowa matryca powinna długo posłużyć Ci.
U rodziców mam W5500 (dokładnie W5810, sprowadzony z Anglii). Charakterystyka obrazu jest bardzo przyjemna, gdybym miał teraz zmienić na tamten model - szybko bym się przyzwyczaił. One mają jeszcze podświetlenie zimnych katod, któe daje inną charakterystykę obrazu. Widziałem ostatnio Z4500 w akcji - rewelacyjny... Zaletą też jest dźwięk. Przy tych obudowach można było umieścić większe głośniki. Jedynym minusem jest brak funkcji multimedialnych. Ale to można nadrobić przez urządzenie peryferyjne - u nich akurat Blu-ray.
Niech telewizor służy Ci długo:)