anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problemy ze słuchawkami

profile.country.PL.title
Empary
Poszukiwacz

Problemy ze słuchawkami

Od około pół roku temu bez przerwy borykam się z problemami dotyczącymi nowych słuchawek sony, dokładnie modeli XB-550 oraz ZX-660. Zaczęło się jakoś we wrześniu po kupieniu tych pierwszych, po około 2 tygodniach używania zacząłem mieć w prawym kanale dziwne trzaski i brzęczenie, nasilające się przy częstotliwościach rzędu 400-500 Hz. Nie wiedząc co to jest szukałem pomocy na tym forum, żadnej sensownej rady nie dostałem, jedynie zdawkową (przypuszczam że wygenerowaną automatycznie) odpowiedź od "zespołu sony", który kazał mi się zgłosić do supportu albo odesłać sprzęt na gwarancję. Zdecydowałem się na to drugie, oddałem słuchawki na reklamację, po dwóch tygodniach dostałem informację, że nie opłacało im się ich naprawiać w związku z czym dostałem drugi egzemplarz tego samego modelu, mimo iż pytałem o przyczynę problemu nikt nie powiedział mi, co się konkretnie zepsuło. Po mniej więcej podobnym czasie te same brzęczenie i trzaski usłyszałem w drugim modelu, tym razem oddałem je na reklamację od razu, zły i zdecydowany, że tym razem wezmę zwrot pieniędzy. Moją irytację pogorszył jeszcze fakt, że serwis ociągał się z uznaniem reklamacji jak tylko mógł i nie widziałem słuchawek przez ponad miesiąc. Decyzja była taka sama, reklamację uznali i wziąłem zwrot pieniędzy, podobnie jak w poprzednim wypadku, mimo moich pytań nie dowiedziałem się co mogło spowodować usterkę. Zaraz po otrzymaniu zwrotu zrażony do XB550 kupiłem nieco droższy model ZX660 i ku mojemu zaskoczeniu historia powtarza się po raz kolejny- słuchawki kupiłem w tą niedzielę i tym razem problem wystąpił niemal od razu. Już drugiego dnia po kupnie coś w nich zaczęło rzęzić. W tym momencie zdałem sobie sprawę, że ktoś mnie delikatnie mówiąc robi w konia. Przy poprzednich dwóch sytuacjach byłem przekonany, że po prostu wadliwy model i coś się zepsuło ale tym razem zaczynam mieć wątpliwości, czy to faktycznie techniczna usterka- niestety w to, że słuchawki warte prawie 300 złotych, z którymi nic poważnego się przez ten jeden dzień nie działo (nie zwijałem, nie szarpałem kabla, nie rzucałem nimi, nie wyginałem, nie spadły na ziemię, nic z tych rzeczy) psują się drugiego dnia po kupnie nie uwierzę. Czy problem może leżeć nie w słuchawkach tylko w urządzeniu do którego je podłączam? Tylko skoro tak, to dlaczego moja reklamacja została z miejsca uznana dwa razy jako usterka techniczna i do tego serwis po kilku tygodniach "oględzin" stwierdził, że ma do czynienia z uszkodzeniem na tyle poważnym, że nie nadaje się do naprawy? Co się dzieje z moimi słuchawkami przez tyle czasu i dlaczego serwis musi przeciągać jeszcze ten okres (mimo iż zarzeka się, że procedura trwa "nie więcej niż 2 tygodnie") skoro słuchawek ani nie naprawia, ani nawet nie podaje co się mogło zepsuć. Odnoszę wrażenie, że te całe "oględziny" i 2 tygodnie czekania są dla niepoznaki, a faktycznie słuchawek przez ten czas nikt nawet nie rozbiera i po prostu uznaje każdą reklamację żeby mieć mniej roboty. Prosiłbym o pomoc, najlepiej kogoś obeznanego w temacie, bo na "zespół sony" raczej nie ma co liczyć. Naprawdę chciałbym w końcu wiedzieć skąd to się mogło wziąć i jak wreszcie zakończyć to błędne koło, w które się te pół roku temu wkopałem.

24 ODPOW. 24
profile.country.PL.title
mat_czok
Expert

Bardzo dziwne, że podobny problem masz w 3 egzemplarzach, ja bym szukał przyczyn w źródle dźwięku. Próbowałeś używać ich z jakimś innym odtwarzaczem?

Co do reszty pytań, raczej trudno będzie uzyskać na nie odpowiedzi.

profile.country.PL.title
Empary
Poszukiwacz

Używałem ich na jednym telefonie i na jednym laptopie, w jednym i w drugim pojawiały się okresowo takie objawy, bywało że na telefonie rzęziło a na komputerze te same rzeczy grały dobrze albo na odwrót. Było też tak, że wyciągałem wtyk i po włożeniu z powrotem wszystko było ok.

profile.country.PL.title
mat_czok
Expert

Czy jest możliwe, że gniazdo w laptopie/telefonie jest zabrudzone albo wyrobione? Może wina leży w niepoprawnym mocowaniu w gnieździe?

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@Empary skontaktowałem się jeszcze w Towjej sprawie z supportem Sony - oto ich odpowiedź:

Słuchawki z reguły są urządzeniami nienaprawialnymi, więc serwis po stwierdzeniu usterki wydaje oświadczenie o nienaprawialności, na podstawie którego sprzedawca wymienia produkt (lub zwraca pieniądze). Serwis zawsze stwierdza fakt wystąpienia usterki, nie zajmuje się dochodzeniem co mogło ją spowodować. W przypadku tego klienta istnieje prawdopodobieństwo korzystania z uszkodzonego urządzenia, które negatywnie wpływa na słuchawki, powodując ich uszkodzenia. Niemniej, serwis nie jest w stanie tego zweryfikować. Ze swojej strony możemy zalecić jedynie ponowny kontakt ze sprzedawcą/serwisem.

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Empary
Poszukiwacz

@mat_czok Moja pierwsza myśl gdy to się zdarzyło po raz pierwszy była właśnie taka, że to wina gniazda, bo przez dobre kilka tygodni słyszałem brzęki podłączając je do telefonu, tymczasem na komputerze wszystko działało dobrze, w momencie kiedy już chciałem oddawać telefon do naprawy to samo zaczęło się dziać na komputerze. W drugim przypadku było odwrotnie, komputer rzęził, telefon rzadko, w przypadku tych słuchawek które mam teraz komputer rzęzi, a telefon wcale.

profile.country.PL.title
mat_czok
Expert

Bardzo dziwna sytuacja. Chyba pozostaje jedynie kontakt ze sprzedawcą/serwisem.
profile.country.PL.title
Empary
Poszukiwacz

To co @djrychu napisał brzmi sensownie, nie skojarzyłem wcześniej jednego z drugim ale głośniki w laptopie też mi trzeszczą i to dość mocno, więc możliwym jest, że to źródło problemu leży w komputerze, a nie słuchawkach. Dziwne objawy miałem też na telefonie, głównie takie, że dźwięk mi się zacina na ułamek sekundy w momencie kiedy ekran się blokuje albo odblokowuje. Tylko zastanawia mnie czy to możliwe, żeby uszkodzony wtyk/karta dźwiękowa/obwody były w stanie zepsuć słuchawki i jeśli tak to w jaki sposób.

profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Generalnie trudno sie odnieść do Twoich wrażeń na temat trzeszczenia. To dość subiektywna sprawa. Nasuwają się pytania - jakiej jakości muzyki słuchasz? Czy to trzeszczenie ma charakter przejściowy czy występuje stale w pewnym zakresie. Jeśli to laptop, to karta dźwiękowa raczej jest zintegrowana, więc szału jakościowego nie ma, plus może nie "wyrabiać" z przetwarzaniem dźwięku przy obciążonym procesorze. Czasem warto np. wywalić sterownik audio i zainstalować inną wersję.

 

Czy testowałeś te słuchawki na odsłuchu w sklepie? (teraz w wielu marketach elektronicznych spokojnie można sobie wszystko testować). Wg mnie nadal nie wiadomo czy to Twój sprzęt jest niesprawny, czy słuchawki. Polecam zastosować metodę negatywnej selekcji.

 

 

profile.country.PL.title
Empary
Poszukiwacz

@Lajam. w większości format mp3, 320 kbps jeśli chodzi o telefon, na laptopie przeważnie korzystam ze spotify. Trzeszczenie występuje przeważnie w takich częściach utworu gdzie są jakieś gitarowo-smyczkowe partie, przeważnie w tych samych miejscach ale tak jak mówiłem, bywało tak że po wyjęciu i włożeniu kabla z powrotem przestawało. Dodatkowo trzeszczenie nasila się w momencie kiedy ruszam nausznicą albo ją przyciskam (najgorzej charczy w momencie kiedy zwalniam nacisk). Słuchawki oczywiście testowałem, nigdy nie wybieram takiego sprzętu w ciemno, przy testowaniu raczej trzasków nie było, ale tak jak mówiłem, to się nie pojawia zawsze i niekoniecznie od razu.

Jeszcze jedno pytanie, czy zwracać te nowe słuchawki do sklepu skoro te trzaski już się pojawiły? Bo do tygodnia powinni mi je zamienić na co innego bez odsyłania do serwisu a tydzień od zakupu mija dopiero w niedzielę.