anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Format sygnału HDMI - ulepszony vs standardowy format

profile.country.PL.title
fukcjusz
Poszukiwacz

Format sygnału HDMI - ulepszony vs standardowy format

Mój TV to akurat KD-65XF9005, ale pewnie problem dotyczy także wielu innych modeli.

W ustawieniach/zewnętrzne wejścia/format sygnału HDMI można sobie wybrać standardowy albo ulepszony format w przypadku mojego TV to ustawienie dotyczy wejść HDMI 2 oraz 3 dla urządzeń obsługujących transfer 18GB/s np. przesyłających obraz 4k 60p 4:2:0 10bit.

 

Zupełnie nie rozumiem po co wogóle jest ta pierwsza nawiasem mówiąc domyślna opcja (standardowy format) skoro ze słabszymi urządzeniami nie będzie żadnej różnicy w obrazie a przy tych lepszych zaznaczenie tej pierwszej opcji może powodować tylko pogorszenie obrazu. Odpowiedzi jakie otrzymałem na infolinii Sony są dla mnie niedorzeczne: "bo tak skonstruowany jest telewizor", "żeby Pan miał wybór". Jedynym sensownym wytłumaczeniem byłaby dla mnie sytuacja gdy z zaznaczenia tej pierwszej opcji (standardowy format) możnaby osiągnąć jakąś korzyść, np. starsze urządzenie wogóle nie chciałoby działać. Ale czy taka sytuacja wogóle jest możliwa?

 

Ogólnie to dla mnie dość słabe jest to, że te lepsze HDMI są tylko w ilości 2, przy czym HDMI3 jest jednocześnie jedynym, który ma kanał zwrotny audio (ARC). W sytuacji gdy ktoś ma np. tuner Cyfry+ 4k, kino domowe i konsolę już brakuje wejść i trzeba przepinać kable, bo HDMI 1 i 4 nie mają możliwości szybkiego przesyłu danych ani nie mają opcji ARC.

Tagi (1)
20 ODPOW. 20
profile.country.PL.title
Ekspert_Sony
Community Team

fukcjusz,

 

model telewizora, o którym wspominasz został w taki sposób zaprojektowany, ponieważ na etapie planowania zdecydowano, że do tego modelu wystaczą dwa wejścia dla ulepszonego formatu.

Jeśli chodzi o możłiwość zmiany pomiędzy standardowym a ulepszonym formatem jest ona konieczna ponieważ starsze urządzenia mogą nie być kompatybilne z ulepszonym formatem i mogą przez to działać nieprawodłowo.

profile.country.PL.title
fukcjusz
Poszukiwacz

ad."model telewizora, o którym wspominasz został w taki sposób zaprojektowany, ponieważ na etapie planowania zdecydowano, że do tego modelu wystaczą dwa wejścia dla ulepszonego formatu."

 

ok, szkoda tylko, że zwrotny kanał audio - ARC jest na jednym z nich, bo wówczas jeśli ktoś ma kino domowe to w praktyce zostaje już do wykorzystania tylko jedno wejście dla ulepszonego formatu.

 

"Jeśli chodzi o możłiwość zmiany pomiędzy standardowym a ulepszonym formatem jest ona konieczna ponieważ starsze urządzenia mogą nie być kompatybilne z ulepszonym formatem i mogą przez to działać nieprawodłowo."

 

To jest dla mnie odpowiedź całkowicie logiczna, którą jestem w stanie zaakceptować. Szkoda tylko, że na linii wsparcia Sony nikt na to nie wpadł. Otrzymałem odpowiedź, że ze starszymi urządzeniami nie byłoby różnicy, a jedynie dla nowych ta opcja powinna być włączona co czyniłoby taką możliwość wyboru całkowicie bezsensowną. Możliwość niedziałania starszych urządzeń przy ulepszonym formacie na wejściu jest dla mnie logicznym uzasadnieniem.

Mam jednak pewne wątpliwości czy zasadne jest uczynienie tego ustawienia domyślnym. HDMI z założenia (chyba?) powinno być kompatybilne wstecz, a więc niedziałanie starszego urządzenia na takim wejściu wydaje się być dość nietypową sytuacją. Podczas gdy podłączenie nowego urządzenia do tego wyjścia wydaje się być dość prawdopodobne a wielu użytkowników niekoniecznie musi zmieniać głęboko w ustawieniach telewizora zaawansowane opcje i w takiej sytuacji nie będą mieć korzyści korzystania z ulepszonego formatu.

 

 

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@fukcjusz skierowałem zapytanie do supportu - oto odpowiedź:


Sygnał 4k 60p 4:2:0 10bit nie jest w pełni kompatybilny ze standardowym sygnałem. Po włączeniu funkcji ulepszony sygnał i podłączeniu urządzenie full HD klient utraci dźwięk. Obecnie na rynku bardziej popularne są urządzenie full HD, a nie 4k. W przyszłości prawdopodobnie się to zmieni, ale na ten moment firma Sony musi dać klientowi wybór.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
fukcjusz
Poszukiwacz

"Po włączeniu funkcji ulepszony sygnał i podłączeniu urządzenie full HD klient utraci dźwięk."

 

Całkowicie nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Mam ustawioną funkcję ulepszony sygnał i próbowałem na HDMI2 trzech różnych urządzeń Full HD:

  • ok 10-letni aparat Canon EOS 550D
  • dekoder UPC Horizon
  • laptop Dell z któego właśnie piszę

Na żadnym z tych urządzeń nie wystąpił problem z dźwiękiem.

Owszem nie neguję, że w jakimś urządzeniu może się taki problem pojawić, ale to zupełnie co innego niż ogólne stwierdzenie "urządzenie full HD klient utraci dźwięk".

 

Ponadto osoby na linii wsparcia z którymi rozmawiałem nie wskazywały, że ta opcja może być przydatna w przypadku wystąpienia takich problemów. One twierdziły, że przy ulepszonych ustawieniach na nowych i starych urządzeniach sygnał będzie prezentowany taki jak być powinien a na standardowych ustawieniach sygnał z nowych urządzeń będzie prezentowany gorzej. Nie było mowy o tym, że ta funkcja standardowych ustawień może rozwiązać jakiś problem i tu padały wyjaśnienia "bo tak skonstruowany jest telewizor", "żeby Pan miał wybór". To jest absurdalne.

profile.country.PL.title
woj_37
Poszukiwacz

Witam

Czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić następujący problem, dotyczy połączenia dekodera 4k ultrobox cyfry do TV 65 ' XF9005 poprzez złącze HDMI 3 lub 2. Na każdych z tych złącz po ustawieniu w TV HDMI na format ulepszony następuje zrywanie obrazu, migotanie, utrata dźwięku. Kable HDMI są w standarcie 2.1, zmieniane celem eleminacji problemu kabli-bez rezultatu. Jeżeli przełącze w TV HDMI na standartowy format -problem ustępuje. Czy tak powinno być? Czasami na standartowym HDMI pojawia się na obrazie kasza.

Z dokumentacji 4K ultrobox wynika że posiada standart złącz HDMI 2.0b.

Poproszę o jakieś wskazówki.

 

 

profile.country.PL.title
DawidP1
Użytkownik

Witaj.

Mam ten sam problem tylko że na porcie hdmi 2 i z konsola ps4 pro jest to flashing Black screen lub flickering a kasza to hdmi sparkling na polskich stronach mało informacji o tym znajdziesz dla większości osób pomaga zmiana przewodów hdmi z certyfikatem premium lub użycie krótszego przewodu. Mi nie pomogło mam chyba z 7 przewodów teraz mam przewód 2.1 o przepustowości 48 problem nadal jest w mniejszym stopniu tzn mruga tak parę razy po czym ustaje jak nie to reset androida zawsze pomaga lecz po 2 dniach wraca problem, problem jest tylko i wyłącznie w sygnale 4k z kolorem rgb i yuv422 jak przestawie na yuv420 nie ma problemu jak przestawie na sygnał 1080p rgb też działa dobrze. Tv był na serwisie ale oczywiście u nich problem ani razu nie wystąpił. Myślałem ze to problem hdcp ale wyłączyłem hdcp i nie pomogło. Albo przepustowość ale nie przewodu ale samego portu hdmi w telewizorze.

profile.country.PL.title
DawidP1
Użytkownik

https://www.sony.com/electronics/support/articles/00019675

Jeszcze możesz spróbować tego może pomoże.

profile.country.PL.title
woj_37
Poszukiwacz

Witajcie

1. To co podał DawidP1 czyli resetowanie i przełączanie kabli ..ostatni post, pomogło ale tylko do czasu wyłączenia odbiornika i dekodera czyli póżne godziny piatku. Następnego dnia po włączeniu odbiornika TV i dekodera (z opcją ustawioną HDMI na ulepszony) wszystko wróciło do stanu pierwotnego czyli ścinki, przełaczanie obrazu mruganie.

2. Resetowanie Androida z menu czyli "uruchom ponownie" działa zaledwie kilka minut później usterki wracają.

 

Co robić dalej -nie wiem. Serdeczne podziękowania za podpowiedzi.

Może nowe oprogramowanie coś zmieni w tym zakresie.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Skierowałem sprawę do supportu - oto odpowiedź:


Telewizory KD-65XF9005 nie wspierają HDMI2.1. Każdy element powinien się wzajemnie wspierać. W związku z tym telewizor, dekoder, kabel i kontent powinny być kompatybilne. Zalecam oprócz zmiany kabla na HDMI2.0, zsynchronizowanie A/V: HOME - [Ustawienia] — [Dźwięk] — [Synchronizacja A/V] - Włączony oraz upewnienie się, że telewizor posiada najnowszą wersję oprogramowania PKG6.6575.


Pozdrawiam