Podziel się wrażeniami!
Witam. Jako nowy użytkownik na tym forum poprosił bym o pomoc i wyrozumiałość.
Mam problem z tv Sony kd-xe9005. 55cali Posiadam go ponad rok.
Na początku od nowości gdy tylko go uruchomiłem miałem problem z zasięgiem pilota.
Bardzo słabo łapał sygnał bo według producenta tv na niskiej szafce na której stał nie łapał podczerwieni z czytnika który
znajduje się na samym dole pod tv w takiej jakby ,,dobudówce" lecz to nie wyjaśniało pewnych symptomów do których zaraz przejdę.
Problem rozwiązałem gdy wymieniłem baterie i w szybce obudowy pilota usunąłem nadmiar odlewu plastiku który
zakrywał bezpośrednio środek diody co nie dokońca mogło mieć wpływ ale dało to jakąś poprawę.
W późniejszym czasie doszła nowa aktualizacja i było jeszcze lepiej lecz Problem polega na tym że od nowości do dziś raz na dwa tygodnie
Tv podczas uruchamiania Zawiesza się wyświetlając cały czas informacje kanału np jego nr gdzie kanał normalnie nadaje i nie reaguje na pilot.
Zazwyczaj resetuje go przez przycisk z tyłu panela tv bądź jak sie uda to trzymając wyłącznik na pilocie .
Wtedy odpala się Android na nowo i problem znika jakby gdyby nic.
Problem ten jest wciąż gdyż żadna aktualizacja ani żadne restartowanie systemu do fabrycznego nie dało skutku
Po resecie zawsze instalowałem najnowszą aktualizacje.
Zainstalowałem nawet antywirusa bo myślałem że to może jakoś pomóc w przypadku smart tv
Często tez wyłączam programy uruchomione w tle po ich użytkowaniu czyli player youtube lub player tvp.
Prócz tego tv chodzi świetnie i jak na tv z androidem to nie zamula ani nie sprawia żadnych problemów z odtwarzaniem obrazu itp.
Szukałem problemów podobnych w internecie i nawet innych modeli sony lecz mi trafił się chyba wyjątek. Nie chce oddawać go na gwarancję ryzykując loterią lub porysowania mi idealnej matrycy. Być może te tv z androidem tak mają że trzeba je zresetować co jakiś czas lecz moim zdaniem tv za tyle pieniążków Nie powinno mieć takich problemów przynajmniej nie tak często.
Myślałem nawet o Timerze do kontaktu ale nie zaryzykuję ponieważ gdy zacznie się aktualizować a timer wyłączy prąd to będzie po tv. Przynajmniej tak twierdzą fachowcy z sklepu.
Proszę o waszą opinie i może ktos zna jakies opcjonalne rozwiązanie.
Najrozsądniej byłoby skontaktować się z naszym wsparciem technicznym. Doradzą i pomogą w rozwiązaniu problemu. Podajemy kontakt:
poprzez formularz na stronie: https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email, telefonicznie dzwoniąc pod numer tel. 22 3060694 lub e-mailowo: customersupport.pl@eu.sony.com.
Witam,
@juzef99 zgłosiłem Twój problem do supportu - oto odpowiedź:
Klient napisał, że zawieszenie telewizora następują podczas włączania na telewizji - czy klient korzysta z modułu CAM? Zawieszenia lub restarty zazwyczaj powodowane są przez korzystanie z niekompatybilnego modułu CAM, dostarczanego przez dostawcę telewizji. Proszę o weryfikację (z dostawcą), czy moduł był testowany z telewizorem klienta i jeśli nie ma go na liście kompatybilności zalecam wymianę modułu na inny model, który będzie miał potwierdzoną kompatybilność.
Jeśli klient nie korzysta z modułu CAM, tylko przykładowo z telewizji naziemnej lub dekodera, to zalecam wyczyszczenie pamięci podręcznej odbiornika poprzez HOME - Ustawienia - Pamięć i resetowanie - Wewnętrzna pamięć współdzielona - Dane w pamięci podręcznej. Klient napisał, że wykonywał reset do ustawień fabrycznych, jednak pamięć podręczna nie jest wtedy usuwana.
Pozdrawiam