Podziel się wrażeniami!
Witam
Czy możecie mi doradzić co mam zrobić ? Kupiłem nowy TV Sony XR-55X94J przez internet w Sony Center SC Elektronics Łódź 20 grudnia tego roku. Wczoraj po 13 stej przywiózł mi go kurier DPD odbierała go moja małżonka. Kurier zaznaczył że opakowanie nie jest uszkodzone i tak na pierwszy rzut oka było całe z każdej strony. Zamknięte ono było dwoma białymi opaskami z opasarki. W Sony Center Łódź TV nie było otwierane opakowanie i nie sprawdzony TV czy działa prawidłowo. Po otwarciu pudełka z godnie z rysunkiem na górnej powierzchni opakowania i wyjęciu instrukcji jak wyjąć TV z kartonu przystąpiłem do jego wyjęcia razem z pomocą małżonki. TV przenieśliśmy we dwoje bezpiecznie tak jak instrukcja nakazuje. Podpiełem obie nóżki i TV postawiliśmy na stolik rtv. Ekran był cały czas zasłonięta oryginalnym zabezpieczeniem folia miękka i przekładka kartonowa. Po zdjęciu tego zabezpieczenia okazało się że ekran jest uszkodzony popękany na całej szerokości w górnej jego części tzw pajączek. Opakowanie całe, profile styropianowe zabezpieczające TV też nie uszkodzone, przekładka zabezpieczającą z folią na matrycy też cała brak oznak uszkodzenia a matryca pęknięta. Jestem w szoku TV za ponad 4000 zł i taki bubel mi się trafił. Odrazu zgłosiłem to do sklepu w którym go kupiłem Sony Center i wysłałem im zdjęcia uszkodzonego ekranu i opakowania. Za ich poleceniem wysłałem protokół szkody do firmy kurierskiej DPD. Dziś zadzwonił do mnie pracownik tego sklepu i wypytywał mnie jak go wyciągałem z kartonu i przenosiłem oraz kiedy zauważyłem że ekran jest uszkodzony. Zasugerował że jest on dobrze zabezpieczony w tym kartonie z tymi profilami styropianowymi i przy braku uszkodzonego kartonu nie możliwe jest takie uszkodzenie ekranu. Myślę że zwalą winę na mnie i moją małżonkę że przy wyciąganiu TV uszkodziśmy ekran. Mają po świętach wysłać do mnie kuriera i odebrać TV, chcą zrobić mu ekspertyzę jak doszło do uszkodzenia matrycy. I teraz nie wiem czy oddać im TV czy co innego mam zrobić ? Proszę o poradę.
Na dole pudełka z boku powinna być naklejka z numerem seryjnym i datą produkcji, miesiąc/rok.
U nas były naklejone folie takie jak u ciebie na zdjęciu na dole TV także na bokach. Ponadto na górnej ramce była cieniutka naklejka chroniąca ramkę, tak samo na bocznych i dolnej i na nazwie Sony.
Przykra i dziwna sprawa. Pamiętam jak pracownik sklepu nie dla idiotów dostarczył mi 2 lata temu mojego XF9005. Podczas rozpakowywania zapytałem czy to jest fabrycznie nowy sprzęt czy też z jakiejś ekspozycji? Stwierdził, że to fabrycznie nowy między innymi poprzez sposób naklejenia folii ochronnej na ekranie, która przylegała idealnie na całej powierzchni. Gdyby to była jakaś używka to z pewnością po tym można by to rozpoznać. Oczywiście sam TV jak i ekran były czyściutkie, żadnego kurzu itp. Tv po prostu śmierdział fabryką. Z zainteresowaniem będę śledził wątek, powodzenia w wymianie sprzętu.
Miałeś folię na calutkim ekranie w XF9005? A w serii x90j ktoś miał folię na całym ekranie bo w naszym nie było?
Tak jak napisałem była folia na całej powierzchni ekranu która idealnie przylegała. Powoli mi to wygląda na to, że spakowali Ci uszkodzony telewizor.
Naklejkę z pudełka ogłądałem wcześniej już jest tam numer seryjny i data produkcji 2021/07 black. Numery zgadzają się z naklejką na TV. Folia na ramce TV jest ale tej po bokach nie ma. Czy masz model Sony XR-55X94J ?
My mamy 65x90j.
Tak wygląda folia biała z przekładką kartonową a ekranie. Sklep Sony Center twierdzi że TV nie był otwierany u nich. Cztery naklejki żółte które widać na tym zdjęciu widać było że są równo naklajone na tylną obudowę. Tylko dlaczego ekran jest taki brudny, przecież z fabryki chyba taki nie wyjechał ? Karton jest też brudny i jego rogi lekko powgniatane oraz widać na kartonie przetarcia jak by TV był ciągnięty po podłodze albo turlany na bok TV góra i znowu bok, dół itd. Nie wiem jak kurierzy i sami pracownicy obchodzili się z kartonem tego TV.
Jak brałem tv w Media Markt w Gdańsku, sprzedawca od razu otwierał i pokazywał matrycę. Mówił że jak nie sprawdzę na miejscu to potem lipa z reklamacją..
Dziś TV pojechał na ekspertyzę do sklepu Sony Centre skąd go kupiłem.
Trzymam 👍żeby się udało pozytywnie.