anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Nowy TV Sony XR-55X94J i pęknięta matryca

profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

Nowy TV Sony XR-55X94J i pęknięta matryca

Witam

Czy możecie mi doradzić co mam zrobić ? Kupiłem nowy TV Sony XR-55X94J przez internet w Sony Center SC Elektronics Łódź 20 grudnia tego roku. Wczoraj po 13 stej przywiózł mi go kurier DPD odbierała go moja małżonka. Kurier zaznaczył że opakowanie nie jest uszkodzone i tak na pierwszy rzut oka było całe z każdej strony. Zamknięte ono było dwoma białymi opaskami z opasarki. W Sony Center Łódź TV nie było otwierane opakowanie i nie sprawdzony TV czy działa prawidłowo. Po otwarciu pudełka z godnie z rysunkiem na górnej powierzchni opakowania i wyjęciu instrukcji jak wyjąć TV z kartonu przystąpiłem do jego wyjęcia razem z pomocą małżonki. TV przenieśliśmy we dwoje bezpiecznie tak jak instrukcja nakazuje. Podpiełem obie nóżki i TV postawiliśmy na stolik rtv. Ekran był cały czas zasłonięta oryginalnym zabezpieczeniem folia miękka i przekładka kartonowa. Po zdjęciu tego zabezpieczenia okazało się że ekran jest uszkodzony popękany na całej szerokości w górnej jego części tzw pajączek. Opakowanie całe, profile styropianowe zabezpieczające TV też nie uszkodzone, przekładka zabezpieczającą z folią na matrycy też cała brak oznak uszkodzenia a matryca pęknięta. Jestem w szoku TV za ponad 4000 zł i taki bubel mi się trafił. Odrazu zgłosiłem to do sklepu w którym go kupiłem Sony Center i wysłałem im zdjęcia uszkodzonego ekranu i opakowania. Za ich poleceniem wysłałem protokół szkody do firmy kurierskiej DPD. Dziś zadzwonił do mnie pracownik tego sklepu i wypytywał mnie jak go wyciągałem z kartonu i przenosiłem oraz kiedy zauważyłem że ekran jest uszkodzony. Zasugerował że jest on dobrze zabezpieczony w tym kartonie z tymi profilami styropianowymi i przy braku uszkodzonego kartonu nie możliwe jest takie uszkodzenie ekranu. Myślę że zwalą winę na mnie i moją małżonkę że przy wyciąganiu TV uszkodziśmy ekran. Mają po świętach wysłać do mnie kuriera i odebrać TV, chcą zrobić mu ekspertyzę jak doszło do uszkodzenia matrycy. I teraz nie wiem czy oddać im TV czy co innego mam zrobić ? Proszę o poradę. 

46 ODPOW. 46
profile.country.PL.title
beniuasia0
Użytkownik

Na dole pudełka z boku powinna być naklejka z numerem seryjnym i datą produkcji, miesiąc/rok.

U nas były naklejone folie takie jak u ciebie na zdjęciu na dole TV także na bokach. Ponadto na górnej ramce była cieniutka naklejka chroniąca ramkę, tak samo na bocznych i dolnej i na nazwie Sony.

profile.country.PL.title
kv29ls60k
Użytkownik

Przykra i dziwna sprawa. Pamiętam jak pracownik sklepu nie dla idiotów dostarczył mi 2 lata temu mojego XF9005. Podczas rozpakowywania zapytałem czy to jest fabrycznie nowy sprzęt czy też z jakiejś ekspozycji? Stwierdził, że to fabrycznie nowy między innymi poprzez sposób naklejenia folii ochronnej na ekranie, która przylegała idealnie na całej powierzchni. Gdyby to była jakaś używka to z pewnością po tym można by to rozpoznać. Oczywiście sam TV jak i ekran były czyściutkie, żadnego kurzu itp. Tv po prostu śmierdział fabryką. Z zainteresowaniem będę śledził wątek, powodzenia w wymianie sprzętu.

profile.country.PL.title
beniuasia0
Użytkownik

Miałeś folię na calutkim ekranie w XF9005? A w serii x90j ktoś miał folię na całym ekranie bo w naszym nie było?

profile.country.PL.title
kv29ls60k
Użytkownik

Tak jak napisałem była folia na całej powierzchni ekranu która idealnie przylegała. Powoli mi to wygląda na to, że spakowali Ci uszkodzony telewizor.

profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

Naklejkę z pudełka ogłądałem wcześniej już jest tam numer seryjny i data produkcji 2021/07 black. Numery zgadzają się z naklejką na TV. Folia na ramce TV jest ale tej po bokach  nie ma. Czy masz model Sony XR-55X94J ? 

profile.country.PL.title
beniuasia0
Użytkownik

My mamy 65x90j.

profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

DSC_0952.JPG

 Tak wygląda folia biała z przekładką kartonową  a ekranie. Sklep Sony Center twierdzi że TV nie był otwierany u nich. Cztery naklejki żółte które widać na tym zdjęciu widać było że są równo naklajone na tylną obudowę. Tylko dlaczego ekran jest taki brudny, przecież z fabryki chyba taki nie wyjechał ? Karton jest też brudny i jego rogi lekko powgniatane oraz widać na kartonie przetarcia jak by TV był ciągnięty po podłodze albo turlany na bok TV góra i znowu bok, dół itd. Nie wiem jak kurierzy i sami pracownicy obchodzili się z kartonem tego TV. 

profile.country.PL.title
Juzeg76
Użytkownik

Jak brałem tv w Media Markt w Gdańsku, sprzedawca od razu otwierał i pokazywał matrycę. Mówił że jak nie sprawdzę na miejscu to potem lipa z reklamacją.. 

profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

Dziś TV pojechał na ekspertyzę do sklepu Sony Centre skąd go kupiłem.

profile.country.PL.title
stanley50
Użytkownik

Trzymam 👍żeby się udało pozytywnie.