anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony KD-55XH9096 plamy na matrycy

profile.country.PL.title
Ferruu
Poszukiwacz

Sony KD-55XH9096 plamy na matrycy

W dniu dzisiejszym zauważyłem czarne plamy na matrycy.  plamy występują z prawej, lewej i górnej części ekranu. TV nie ma nawet 2 lat i jest uruchamiany bardzo rzadko. Obstawiam uszkodzona matrycę. Jak sądzicie?

20220424_155151.jpg

20220424_154920.jpg

115 ODPOW. 115
profile.country.PL.title
niunianiunia
Użytkownik

Rzecznik, pozew ma to sens.

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

I tak sprawa przegrana... 

profile.country.PL.title
Maciej952
Użytkownik

Niby dlaczego? Temat jest im doskonale znany jak zreszta pozostałe problemy z tym telewizorem, tym samym migają się od prawa rekojmi, bądź jako gwarant (Sony) nie rozumiem na podstawie czego piszesz ze sprawa przegrana, skoro zakładam ze twoja wiedza na ten temat nie jest zbyt duża ? U mnie tak się składa ze również mam problem z tym tv i również tak się składa ze mam prawnika w domu, wcale nie jest to sprawa skazana na porażkę… 

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

Nie weryfikuj czyjeś wiedzy, bo nie wiesz ile wiem w danym temacie to raz, a dwa już były przypadki opisane i tu na forum i na Fb gdzie ludzie składali i nic z tego nie ugrali więc po co te złośliwości? 

profile.country.PL.title
Maciej952
Użytkownik

Nie weryfikuje twojej wiedzy w jakikolwiek sposób bo czemu miałbym to robić, jednak pragnę zaznaczyć że to ty napisałeś że sprawa itak jest z miejsca przegrana... Tak jak wspomniałem lista wad związanych z tym telewizorem jest zdecydowanie dłuższa niż tylko plamy/nierównomierne podświetlenie... 

Jak dla mnie mogą być nawet wideo relacji z opisu spraw, zupełnie nic to nie oznacza. Wszystko zależy jak poprowadzona jest sprawa, oraz o co tak naprawdę człowiek się sądzi. Ja dodatkowo mam kilka innych dowodów w tej tematyce, i również maile które wskazują na jawną dyskryminację ludzi obsługiwanych przez Sony Polska w stosunku do innych krajów Europy. 

Niestety podejście takie jak Ty, bądź innych użytkowników że coś jest z założenia fiaskiem jest trochę słabe, bo potem mamy w tym kraju to co mamy, czyli zrzucanie konsumenta na drzewo do momentu pójścia do sądu. Bo większość jednak odpuszcza i nic z tym tematem nie robi.

profile.country.PL.title
Sebol74
Użytkownik

Już pisałem tutaj, że mam model 75XH9096. Przez ponad rok miałem opisywane tu problemy z dźwiękiem, ciągłym samo-restartem, ciągłym problemem z dekodowaniem karty CAM (pixeloza), itd. Nie pomagały, żadne aktualizacje, których w swoim czasie było pełno bo większość się skarżyła na wspomniane problemy. Dopiero wymiana płyty głównej rozwiązała prawie wszystkie problemy, oprócz zacinania obrazu na C+, który był dekodowany z gniazda CI.

Tuż pod koniec gwarancji znalazłem robala, za matrycą który dokonał żywota. Serwis z łachą bo łachą ale wyczyścił za friko w ramach gwarancji, zastrzegając, że zrobił to raz i ostatni.

Nie mam jednak do tej pory problemu z plamami na matrycy co uważam za istny cud. (użytkuje od września 2020).

Po wyeliminowaniu wszystkich upierdliwości pokochałem ten TV ze względu na cudowną czerń i kontrast. Brak u mnie również efektu "bandingu" i "cloudingu" a "DSE" jest minimalny. Do czego zmierzam? Rozumiem wszystkich zawiedzionych bo ten model jest faktycznie wadliwy (wymiana płyty głównej to tylko przyznanie się producenta, że coś jest nie halo),  a ja jestem jednym z niewielu farciarzy, którzy wygrali los na loterii....tak, bo dzisiejsze matryce to jak gra w totka. Mnóstwo o tym na necie, że trafić dziś na matrycę bez wad to loteria i procentowość jest bardzo niska. Dotyczy to wszystkich producentów. Dziś nawet nie masz gwarancji kupując wymarzonego OLED-a, że wszystko będzie OK.  Jeżeli chodzi o radę dla tych co mają plamy na matrycy...no cóż..nic nowego nie wymyśle - próbować walczyć, choć wiem że ten model jest już po gwarancji. Ale wszystkim "walczakom" życzę wygrania sprawy. A tym co "przegrali" lub zrezygnowali mogę tylko doradzić odpłatne czyszczenie matrycy...przez parę miesięcy może będzie czysta 🙂

profile.country.PL.title
Maciej952
Użytkownik

hej, z jednej strony się z tobą w pełni zgadzam, w dzisiejszych czasach każdy telewizor to totalna loteria jeżeli chodzi o to co się trafi, zgadzam się również z tym że telewizor jak działa to jest on naprawdę w porządku, szczególnie biorąc pod uwagę okres w którym wychodził. Jednak będąc szczerym również trafiłem niemal idealną matrycę z lekkimi przyciemnieniami na rogach (standard), i bez przebarwień/robali.

Jednak z telewizorem mam nagminny problem z restartami, brakiem dźwięku na preinstalowanych aplikacjach itd.

Telewizor posiada wgraną najnowszą aktualizację, ba nawet wymiana płyty głównej nie pomogła...

Sony mailowo potwierdziło że problem doskonale jest im znany, a serwisant odbierający tv ode mnie wprost przyznał że również znają temat i ich działania są podyktowane podejściem firmy Sony, czyli defacto spuszczanie klienta na drzewo tak długo az odpuści...

Temat jest o tyle chory, że po kontakcie z sony uk, Ci bez problemu chcieli zająć się tematem, niestety nie podlegam pod ich rejon...

To jest chore że tylu ludzi się na to godzi, i akceptuje taki stan rzeczy zarówno przy oledach/ledach xh90 czy następcach.

Wiadomo jak sprzęt jest sprawy to jest dobrze, ale jak coś zaczyna się dziać to totalnie działa podejście "do bramy i się nie znamy", defacto takie sytuacje jak ta czyli te "problematyczne" pokazują dopiero jaki jest sprzedawca, bądź gwarant który to wypuścił dany sprzęt do sprzedaży.

 

Ps. Fajnie że chodź jednej osobie udało się trochę dojść do ładu z tym tv... i jest z niego w jakimś stopniu zadowolona :slight_smile: 

profile.country.PL.title
Sebol74
Użytkownik

@Maciej952 - bo to jest typowo "polskie". W d..ę wchodzić klientowi przed zakupem i kopać w d..ę po zakupie. Tak jest w większości ze wszystkim co już sprzedane. ech....

profile.country.PL.title
Maciej952
Użytkownik

Dokładnie…. I niestety jest to bardzo słabe, a z racji tego ze nikt z tym nie walczy potem to mamy to co mamy 

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

Sebol74 mówisz, że farciarz z Ciebie ☺️ a co ma powiedzieć mój ojciec posiadając od lipca 2020 xh9060 który od samego początku chodzi jsk złoto? Brak problemów z modułem CAM żadnych plam brudu itp itd 😀😀😀 Ja już tak nie miałem z x94j... mam tylko problem z kartą Cam, ale po miesiącach walki czekania na aktualizację podłączyłem dekoder....