Podziel się wrażeniami!
Chodzi mi o to,ze kupiłem tydzień temu KDL 40EX 501 w Media Expert,który był na wystawie(ostatni).Po paru dniach użytkowania przeczytałem,że data produkcji to czerwiec 2010r.Czyli ponad rok.Byłem w szoku.Dlatego chciałem wiedzieć jak sprawdzić ile ten tv chodził?
Straszyć UOKiK można jeśli ktoś złamał przepisy.A w tym przypadku tego nie było.
Dzwoniłem do UOKiK.Przedstawiłem jak sprawa wygląda i niestety z prawnego punktu nie ma takiej możliwości żądać wymiany na nowy lub zwrotu pieniędzy.Argumentują tym,że wiedziałem,iż TV jest z wystawy.Bo tak było.Można było wtedy żądać upustu lub nie musiałem go brać,mimo,że zapłaciłem.Co innego jakbym dostał TV z magazynu zapakowany i w domu okazałoby się co się okazało.Wtedy towar jest niezgodny z umową.Wtedy mam sprawę wygraną.To ,czy mi go teraz wymienią na nowy to jest tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy,a znając życie w tym kraju nie ma na to żadnych szans.Dzwoniłem do sklepu i argumentowali to właśnie w ten sposób.Czyli beret.Zawaliłem ja.Teraz tylko pozostało mieć nadzieję,że TV będzie chodził bezawaryjnie.
Trochę dziwna sytuacja Ale w sumie skoro wiedziałeś, że telewizor będzie z wystawy to raczej teraz pretensji mieć nie powinieneś. Wyszło jak wyszło, ale życzę abyś jak najdłużej korzystał z tego telewizora, powodzenia w użytkowaniu.
Nie mam do nikogo pretensji,ale wydaje mi się ,że sprzedawca z dobrej woli powinien poinformować mnie zaraz na początku,że został tylko model wystawowy.Wtedy może bym sobie głowy nie zawracał.Nadmienił tylko,że został ostatni a że z wystawy to dopiero się dowiedziałem po zapłaceniu.Tylko tak jak napisałem wcześniej i wtedy miałem prawo do odmowy.Oczywiście wszystko fajnie wygląda po czasie,bo naszła mnie myśl,żeby nie zabierać telewizora jak zobaczyłem,że on mi go pakuje z wystawy,ale pomyślałem również,że skoro już zapłaciłem to nie ma odwrotu.Tak to jest jak się nie zna swoich praw.Nauczka na przyszłość.
Niestety interes Twój jest sprzeczny z ich interesem. Oni chcą sprzedać jak najdrożej, Ty chcesz kupić jak najtaniej. Oni wykorzystają wszystkie sposoby aby sprzedać, Ty w trakcie kupowania nie koniecznie musisz znać swoje prawa. Tak czy siak powinni o tym poinformować wcześniej, zachowali się nie fair. I tak moim zdaniem nie powinieneś się tym tak przejmować. Jeśli masz gwarancję na produkt, a ten jest wolny od wad - ciesz się użytkowaniem.
No, Panowie z Salonów SONY - -
proszę o informacje jakie są rabaty przy zakupie takich pułkowników w Sony Center
Jako żywo, nie dane mi było ujrzeć (ani dosłyszeć) takiej informacji
Doskonała okazja by zareklamować zakupy wlaśnie w Sony Center
3echo - cała sprawa jest trochę przykra, ale podoba mi się, że podszedłeś do tego w tak spokojny i rozsądny sposób (a nie jak podpowiadano Ci robienie "dymu").
Cóż najważniejsze, że masz gwarancję. Trzymam kciuki za bezawaryjną pracę telewizora.
Jak mam jakiś problem to staram się go rozwiązać w ten sposób i wcześniej wolę się upewnić jakie mam szanse na wygranie sprawy.
Zastanawiam się jeszcze nad dokupieniem gwarancji(1 rok).Chciałbym tylko wiedzieć,co ona obejmuje.Czy cały TV czy tylko wybrane części.,bo nie wiem czy to się opłaca jeśli tylko na wybrane części.
Jeśli wykupisz na przykład gwarancje extra to wszystkie uszkodzenia mechaniczne będą naprawione na koszt producenta. Więcej dowiesz się tu http://sony-centre.pl/?page=wsparcie§ion=gwarancja
Szanowny LAJAM - Tobie się podoba to co jest w sprzecznosci z interesem osoby zainteresowanej. Jakos nie chce mi się wierzyc byś na Jego miejscu zachowywał taki spokój i spokojnie "dla świętego spokoju" machnął ręką na fakt że kupiłeś przechodzony GRAT a nie nowy sprzęt.
Warto pamietac ze telewizory w sklepach nie są eksploatowane na domowych ustawieniach ale w 99% przypadków mają wyśrubowane parametry obrazu majace bezposredni wpływ na zywotnosc podzespołów -szczególnie na podswietlenie matrycy.
Dość powiedzieć ze ustawienie podświetlenia na 80% skraca czas żywotnosci lamp CCFL z 60000godz. (to dotyczy pracy lampy na minimalnym poziomie podswietlenia) do ok 15-20 000
Proszę teraz sprawdzić jaką wartość ma parametr "podswietlenie" dla trybu SKLEP w którym to zwykle trybie telewizory kwitną na sklepowych półkach i który stworzony jest po to by telewizor swiecił "po oczach" lepiej niż sąsiad konkurncji...
Przy załozeniu ze TV ma przepracowane w takich warunkach ok 1500 godz - nie wróżę mu długiej i bezawaryjnej pracy
Podam przykład z przypadku serwisowego konkurencji który miałem okazję analizować serwisujac wysoki model odtwarzacza DVD firmy DENON opartego na głowicy laserowej SONY - DVD-2930
Odtwarzacz miał przepracowane raptem 750 godz. w trybie odczytu płyt DVD, przy takim przebiegu jego stopień wyekploatowania wynosił 74-76% w zależności od temperatury urządzenia. Katalogowo natomiast podawano, że laser ten powinien cechować się parametrem MTBF na poziomie 10 000 godz. Różnica jak widać kolosalna!
To daje pogląd na to jak mało wytrzymałe są obecnie produkowane kluczowe elementy elektroniczne. Przewidywane 60 000 godz to zwykle pobożne życzenie które można porównać do szacunkowych czasów czuwania na baterii telefonów komórkowych podawanych przez ich producentów
"Masz nadzieję", "życzysz", "chciałbyś","gwarancja" - to słowa wytrychy które mają zaciemnić obraz sytuacji i wprowadzić spokój ducha u zatroskanego i - w sumie - oszukanego (bo nieswiadomego w chwili zakupu) uzytkownika
Tu nie chodzi o robienie "dymu" tylko doprowadzenie do sytuacji w której klient bedzie w Polsce w koncu podmiotem a nie przedmiotem!
Nie żyjemy w Sudanie gdzie TV sprzedaje się Pick-UP'a tylko w UE gdzie panują określone zwyczaje i pewne zachowania powinny być nazywane wprost i po imieniu. Kupujacy ma prawo do tego by egzekwowano jego prawa - w tym prawo do informacji o przebiegu telewizora który jest mu wciskany jako - podobno - nowy
Mobor, tak w skrócie - mleko się już rozlało...Ty tego nie widzisz?
Nie widzę powodów do bicia piany w tej sprawie...