Podziel się wrażeniami!
Chodzi mi o to,ze kupiłem tydzień temu KDL 40EX 501 w Media Expert,który był na wystawie(ostatni).Po paru dniach użytkowania przeczytałem,że data produkcji to czerwiec 2010r.Czyli ponad rok.Byłem w szoku.Dlatego chciałem wiedzieć jak sprawdzić ile ten tv chodził?
mobor masz rację z tym podświetleniem.Tryb sklep ma podświetlenie na Max.Z tym,że między min. a max jest niewielka różnica w obrazie.Nie wiem czy Sony tak mają,ale np. w Funai-u różnica jest znacznie większa.Ja mam w tej chwili ustawione podświetlenie na 3.Jeśli tak jak piszesz,że podświetlenie na 80% skraca żywotność matrycy do 15-20 000h,to przy użytkowaniu po 5 h dziennie w moim przypadku, wychodzi ok.1800h rocznie,a to daje ok. 10 lat użytkowania co w przypadku nowych TV jest niezłym wynikiem.To jest tylko teoria,a czas pokaże co te telewizory są warte.
Tylko zważ że opieram się na oficjalnych danych technicznych skatalogowanych pod hasłem MTBF... Podany wcześniej przykład doskonale uwidacznia jak dalece mylące moze być sugerowanie się tym wskażnikiem (niestety - in minus)
Napiszcie mi jeszcze coś więcej o przedłużeniu gwarancji.Planuję ją przedłużyć do 5 lat.Jakie dokumenty należy zabrać ze sobą.Aha i jeszcze jedno.Patrząc na to,że modele telewizorów są produkowane na nie więcej jak dwa lata,to czy części do nich będą za 5 lat?Czy jest sens wykupu takiej gwarancji?
Aby kupić Serwis Extra Plus musisz mieć ze sobą dowód zakupu TV oraz jego numer seryjny - jest na tej małej białej naklejce z prawej strony TV. Masz na to 90 dni licząc od dnia zakupu.
Czy jest sens? Jeżeli producent nie będzie miał części to dostaniesz zwrot kasy lub nowszy model. Więc śpisz spokojnie.
Tylko należy pamiętać, że cena odbiornika jaka służy do obliczenia kosztu zakupu takiej przedłużonej gwarancji jest ta obowiązująca w Sony Center. W moim przypadku wartość odbiornika była wyższa o około 1600 PLN przy średniej cenie rynkowej 3.2 tys. To spowodowało, że za gwarancję musiałbym zapłacić nie 300 a około 600 PLN. Mały niuansik ale warto to wiedzieć przy podejmowaniu decyzji o wykupieniu gwarancji na następne lata.
Jedno małe "ale".
Ceny serwisu extra są podzielone na kilka grup, do grup przydzielone są poszczególne modele z uwzględnieniem ich wielkości i stopnia zaawansowania. Zarówno ceny jak i podział grup nie jest zależny od widzimisię pracownika SC tylko od wytycznych z centrali.
To, że jakiś model po pewnym okresie staniał/ jest objęty promocją nie powoduje, że jego "wartość technologiczna" maleje - dla serwisu są to stałe koszta.
Przedłużyłem gwarancję o rok.Zapłaciłem 89zł.
Mam jeszcze jedno małe pytanie odnośnie samego TV.Zauważyłem,że jak jest w stanie spoczynku to jak się do niego zbliże,to słychać delikatne buczenie.Dopiero jak wyłączę listwę to tego nie słychać.Nie jest to wkurzające,ale jednak w nocy jak jest cicho to słychać.Teraz nie wiem czy tak ma być czy nie.Proszę o odpowiedź.
Póki ten dźwięk jest cichy nie masz o co się martwić. To naturalny objaw pracy pewnych podzespołów. Czasem zdarzają się nawet nieco głośniejsze pstryknięcia po włączeniu lub wyłączeniu. Kilkukrotnie pisaliśmy już o tym na forum i póki co nikt nie miał z tego tytułu poważniejszych niedogodności
to fajnie ....jestem spokojny
Trzeba wejść w tryb serwisowy, tylko nic tam nie zmieniaj bo możesz uszkodzić telewizor, a wtedy czekać cię będzie naprawa na własny koszt. Spróbuj tego: i+, 5, vol-, power ON. Później powinna wyświetlić się tabelka, gdzie w ostatnim wierszu będziesz miał xxxx-yyyy-zzzz, gdzie xxxx - ilość przepracowanych godzin, yyyy - ilość włączeń TV .