Podziel się wrażeniami!
Witam,
Telewizor KDL-40WD655 nie nadaje się do użytku, został kupiony w sobotę i już w parę minut po uruchomieniu sprawiał problemy. Telewizor zawiesza się, odtwarza dalej sygnał telewizyjny bez zarzutu, ale menu się zawieszają i tracę całą kontrolę nad telewizorem. Telewizor reaguje na pilota tylko mruganiem diody, ale nie wykonuje żadnych poleceń. To samo, jeżeli chodzi o przyciski na telewizorze. Zero reakcji. Jedyny sposób to odłączenie kabla zasilającego na trochę dłużej, bo jeżeli podłączę go zbyt szybko to telewizor uruchamia się, odtwarza dalej dany kanał, ale menu i kontrola nad TV nie działa dalej.
Uprzedzę pytania: TV jest nowy ze sklepu, baterie w pilocie są ok, programy odtwarzają się bez zająknięcia (żadnych zagubionych pikseli, stopklatek, szarpania dźwięku), reset ustawień do fabrycznych był wykonany wielokrotnie, aktualizacja tylko raz bo jest już najnowsza wersja oprogramowania (8.114), to była aktualizacja z sieci, próbowałem potem jeszcze raz wgrać tę samą aktualizację z USB, ale TV informuje, że nie ma na pendrive aktualniejszej wersji.
Sygnał telewizyjny jest brany z telewizji kablowej, siła sygnału to 100, jakość 86 (albo odwrotnie, nie pamiętam teraz). Po odłączeniu kabla z anteną TV telewizor przestaje się zawieszać, ale wtedy przestaje być telewizorem. Sugerowano mi, żebym wymienił końcówkę kabla na całą metalową, więc zakupiłem nową i wymieniłem - nic to nie dało. Przypominam, że poprzedni TV chodził bez zarzutu przez lata, sygnał na kablu jest dobrej jakości a TV odtwarza programy bez zarzutu nawet te w Full HD (nawet gdy się zawiesi menu/kontrola).
Do Internetu jest podłączony przez Wi-Fi, jednak nawet po odłączeniu go od sieci TV zawiesza się w opisany powyżej sposób i w takim już stanie pozostaje.Nie ma znaczenia czy sygnał jest brany z domowego routera D-Link czy udostępniany z telefonu HTC.
TV zawiesza się w każdej sytuacji, przy próbie aktualizacji, przy zmianie kanału (analogowe czy cyfrowe), przy próbie włączenia funkcji SMART/Internetowych, podgłaśnianiu/ściszaniu.
Proszę o sugestie.
Zaintrygowalo mnie zdanie że parę minut po uruchomieniu problemy. Proponuję wyłączyć z sieci,oraz odłączyć wszystkie kable (antenowy też),ponaciskac fizyczny przycisk power na Tv z kilka razy,następnie włączyć tv i nic nie ruszać pilotem z 30min. Może sobie on coś uaktualnia w tle z internetu i duszenie pilotem go zawiesza. Może pomoże.
Witam,
Dziś telewizor był uruchomiony i przez ponad godzine nikt nic na nim nie robił. W momencie złapania za pilota i próby przełączenia tv już był zawieszony. W drugiej godzinie zawiesił się kilkanaście razy, nie liczyłem dokładnie ile.
Mam podobnie= po włączeniu tv brak reakcji na większość funkcji z pilota .Wraca kontrola po jakimś czasie i naciskanu wielokrotnym przycisków . A stało się tak po najnowszej automatycznej aktualizacji -wcześniej działało poprawnie . Jak na razie nie udało mi się rozwiązać problemu - szukałem pomocy na forum ale bezskutecznie - Będę wzywał servis
U mnie to samo po aktualizacji telewizor się wiesza i brak w wyszukiwarce Google wirtualnej klawiatury tel.Sony KD-55XE8577
Witam dokładnie mam ten sam problem tv zakupiony 08.04.2020 ... proszę o pomoc !
Zakupiłam tv 55XG70 mam dokładnie ten sam problem ... funkcje przywraca wyłączenie z zasilania ... na chwile 😞
Dodam wszystkie funkcje działają poprawnie na analogowych ... cyfrowe kompletna zawieszka i utrata kontroli
U mnie to wyglądało tak - wezwałem serwis Sony w ramach gwarancji. Przyszedł technik. Przy pomocy swojego pilota wszedł w tryb serwisowy. Wgrał starsze oprogramowanie od tego co miałem w TV. Zablokował możliwość aktualizacji (znaczy wyłączył w menu telewizora aktualizacje). Powiedział, że wina leży po stronie dostawcy sygnału TV i że ich sygnał powoduje zawieszanie się TV.
To u góry to fakty, moja opinia po paru latach:
Poleciłbym ten TV ze względu na jakość obrazu w stosunku do ceny. Nie polecałbym ze względu na soft - Sony absolutnie nie radzi sobie z pisaniem oprogramowania mimo, że tworzy świetny sprzęt wysokiej jakości i wydajności - ich soft zabija wszystko co w tym sprzęcie dobre. Dobrym ruchem byłoby ze strony Sony zatrudnienie lepszych programistów. Nie mówię tego ze złośliwości bo ze sprzętem Sony mam do czynienia od dekad i bardzo go cenię, jednak gdy weszliśmy w "erę softu" firma ta nie radzi sobie zbyt dobrze (mówię tu także o rynku smartfonów).
Wracając do TV - jest powolny momentami, szczególnie, jeżeli chodzi o Netflix (opcja wbudowana w TV) i inne apki. Z YT nie mogę korzystać bo mam komunikat, że mam przestarzały soft - zaktualizować strach bo TV jest już po gwarancji i nie chciałbym płacić za błędy programistów Sony i słabą kontrolę jakości oprogramowania. Moim błędem jest, że zapomniałem o próbie kolejnej aktualizacji oprogramowania w TV nim upłynął czas gwarancji - teraz zostałem przez to z "połową telewizora" ponieważ nie mogę korzystać w pełni z jego możliwości (niech to będzie przestroga dla ludzi w podobnej sytuacji).
WiolettaD: Jeżeli Twój TV jest na gwarancji skorzystaj z niej - technik Sony w moim przypadku przyjechał do domu, nie musiałem nigdzie oddawać TV.
Albo, przed wezwaniem technika spróbuj sama zaktualizować oprogramowanie - nic nie tracisz. Odłącz wcześniej sygnał antenowy (analogowy i cyfrowy) żeby TV był responsywny (nie zawieszał się w trakcie). Podłącz TV do swojej sieci w domu i spróbuj zaktualizować oprogramowanie w menu telewizora. Być może obejdzie się bez technika.
Musisz ustawić odpowiednią częstotliwość na swoje województwo. Jajka telewizja?