annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

Eerst en vooral nog eens meegeven dat ik na enkele jaren Canon en heel wat twijfelen zeer tevreden ben over de aankoop van mijn nieuwe Sony A7 R II camera.
Na wat online zoekwerk leek deze Sony een heftig baasje te zijn die heel wat aan kan. De meeste info vond ik online aangezien mijn (professionele en amateur) fotovrienden en kennissen geen Sony camera bezitten maar wel Canon, Nikon, Leica of zelf Phase one en dus over mijn eventuele aankoop geen ervaringen of dergelijke konden meegeven. Uiteindelijk toch de Sony gekocht en voorlopig nog zeer tevreden.

Alleen moet mij wel van het hart dat Sony, als ze zich echt verder om de cameramarkt willen focussen, ze dringend iets aan hun informatie kanalen mogen doen. Nergens maar dan ook nergens behalve hier (dank u daarvoor Sony Community) en andere internationale sites en internetfora.

De reden waarom ik mijn toestel in een gewone winkel en geen webshop heb gekocht was vooral omdat ik kon binnenstappen met vragen over mijn nieuw toestel. En daar wringt het schoentje bij Sony. Nergens kunnen die een antwoord geven op soms vrij simpele vragen. Frustrerend als je een aardige som betaald voor een (in mijn ogen een professioneel) product. Als ze zich dan ook verder professioneel op de markt willen positioneren mag hieraan wel dringend iets veranderen.
Dit bericht moest ik even kwijt na ik voor de zoveelste keer een winkel (waar Sony verkocht wordt) binnenstap met een vraag en zonder antwoord buiten stap. Zelfs enkele weken geleden op de Art en Craft Photday waar een Sony stand stond, was ik snel terug buiten zonder antwoorden maar enkel met een grote vraag bij: Waar in godsnaam vind ik (liefst face to face) antwoord op mijn Sony vragen?

 

Swat, mijn frustratie is eruit getypt, ik ga wat verder zoeken om het beste uit mijn Sony A7RII te halen.

 

En nogmaals bedankt aan dit forum, die volgens mij, draait op vrijwilligers. Hiermee mag Sony zich in de handen wrijven.

 

Cheers!

63 ANTWOORDEN 63
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo Hannesvdb en welkom bij de Community!

 

Inderdaad allemaal vrijwilligers hier :wink:

Ik weet dat er voor winkelpersoneel door Sony heel regelmatig trainingen gegeven worden en dat er door grote winkelketens zoals kamera-express en foto Klein gebruik van gemaakt, jammer dat ze je dan toch niet kunnen of willen helpen! 

 

Art en Craft is meen ik een winkel in België? Daar weet ik helaas niet van of zij deze trainingen volgen. @Portmixus misschien deze info?

 

Face-to-face mogelijkheden zijn er ook wel, op de jaarlijkse Foto Experience (helaas net in november plaatsgevonden) en er is een poosje terug voor het eerst ook een Community avond georganiseerd, ik zou zeggen hou de Community in de gaten, want het zou kunnen dat hier wel een vervolg op komt.

Verder kunnen we je helaas dan niet persoonlijk te woord staan, maar stel hier gerust je vragen! We proberen je zo goed mogelijk met onze kennis van dienst te zijn!

 

 

 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Welkom Hannes!

 

Ik snap je punt! Vooral omdat Sony sinds 2015 steeds populairder wordt en steeds meer mensen over stappen is dit erg belangrijk. Er zullen dan ook vaker bijeenkomsten komen waar gebruikers van de community kunnen leren om meer uit hun camera te halen. Dat Sony opeens zo 'booming' is op cameragebied is voor hun ook even wennen. Maar er wordt hard aan gewerkt.

 

Je kan je vragen uiteraard hier kwijt. Verder zijn er op social media (vooral Facebook) ook veel Sony Alpha groepen die je kan joinen. Hier krijg je ook vaak snel antwoord. Hopelijk helpt dit.

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Een bijeenkomst is geen slecht idee. Kantoor van Sony kan als locatie een prima oplossing zijn, samen met het beschikbaar hebben van camera's en lenzen. 

Er moet wel genoeg vraag en animo zijn voor een bepaald onderwerp. Dan kan ik het in gang zetten. 

Ik merk ook dat met name de A7 serie sterk in populariteit toeneemt. Naast face-to-face contact, wat zou je nog meer verwachten van een dergelijke bijeenkomst. En ook wat kan Sony hier nog meer in betekenen? 

 

Iedereen mag trouwens input leveren op de bovenstaande vraag hoor. Hoe meer hoe beter :wink:

Ernesta
Nieuw

Een bijeenkomst zou ik ook erg interessant vinden! Tips over hoe je het beste uit je camera kan halen, hoe ga je om met de beperkingen waar je vroeg of later tegenaan loopt, waar kan ik informatie vinden over hoe ik ermee kan leren filmen, lenzen en bodies vergelijken, de toekomstplannen van Sony (zowel op technisch als ondersteunend vlak), etc

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Vinc_E

 

Ik heb hier ook zeker belangstelling voor! het delen van informatie en tips op een face-to-face manier is altijd meer verhelderend dan middels een forum! Lijkt me sowieso leuk om eens in het echie met elkaar kennis te maken en te zien hoe een ieder met bepaalde zaken/keuzes omgaat. Kom ik misschien eindelijk in beweging om die custom instellingen een keer te doen :wink:

Je zou er een gezamenlijke opdracht/test/shoot out sessie op schiphol aan vast kunnen binden? (altijd wel onderwerpen daar..)

 

 

mijn foto's op; 500px en
Redgy1
Lid

Dat lijkt me ook wat, eindelijk een echte workshop met enkel Sony gebruikers. wat er aan bod moet komen is vooral het juist werken met de verschillende AF instellingen en de mogelijkheid om andere lenzen te testen. ook het werken met flitser zou leuk zijn. Eigenlijk doet het er niet toe zolang het maar centraal in vlaanderen is (Gent of Brugge of nog meer kust op:smileyhappy:) en we eindelijk eens samen kunnen zijn met Sonyfreaks :wink:

Hopelijk is Portmixus er ook bij want op de beurs was dit de enige die echt zinnege uitleg kon geven, waarvoor dank:smileythumbsup:, dus als er Sony experts aanwezig zijn dan op zijn minst mensen met dezelfde kennis en ervaring om ons te begeleiden om en Sonyfreak te blijven. Redgy

Redgy1
Redgy1
Lid

Best dat ik daar Portmixus tegenkwam, want veel werkervaring hadden de andere blijkbaar niet echt.

Redgy1
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De uitdaging hier is rekening houden met het kennis niveau. Voor wie is deze dag? 

 

Alleen voor A7 gebruiker? We hebben voorheen een algemener evenement gedaan, wat goed bevonden is. Echter merkten we toen ook al de behoefte aan antwoorden op complexere onderwerpen. 

 

Als we er opuit gaan, is vervoer ook belangrijk om geregeld te hebben bijvoorbeeld. 
Hoe zien jullie dit voor je? 

 

Sony kan faciliteren in een beschikbaarheid van producten, kennis en locatie. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De uitdaging hier is rekening houden met het kennis niveau. Voor wie is deze dag? 

 

Alleen voor A7 gebruiker? We hebben voorheen een algemener evenement gedaan, wat goed bevonden is. Echter merkten we toen ook al de behoefte aan antwoorden op complexere onderwerpen. 

 

Als we er opuit gaan, is vervoer ook belangrijk om geregeld te hebben bijvoorbeeld. 
Hoe zien jullie dit voor je? 

 

Sony kan faciliteren in een beschikbaarheid van producten, kennis en locatie.