Podziel się wrażeniami!
Witam. Nabyłem swojego XF9005 w październiku 2018 roku. Na samym początku byłem bardzo zadowolony z zakupu jednak z wraz kolejnymi mijającymi miesiącami telewizor uruchamiał się coraz dłużej i dłużej. Nie mogę powiedzieć że wpływa na to ilość aplikacji ponieważ od początku mam ten sam zestaw a pamięć wewnętrzna TV jest zapełniona tylko w połowie. Mimo to czas uruchamiania się TV osiągnął apogeum i wynosił 5-10 min.Czas ten liczę od naciśnięcia przycisku na obudowie do zapalenia się białej diody na spodzie TV informującej że jest włączony, nie liczę już czasu uruchomienia samego systemu. Czasami już nie wytrzymywałem i odłączałem go od gniazdka na 30 sek po czym TV uruchamiał się od razu. Bez takiego zabiegu normalne uruchomienie czyli zapalenie się diody zasilania po naciśnięciu przycisku power działa tylko jeżeli bieżącego dnia TV był już używany. Jeżeli jest to pierwsze uruchomienie po kilku godzinach stania to występuje opisywany problem. Nadmienię że mam wyłączone wszystkie opcje Eco Mode. TV w listopadzie trafił do serwisu gdzie spędził tydzień czasu. Po tygodniu serwis stwierdził że wszystko jest ok i odesłał TV wyłącznie po resecie fabrycznym. Pierwszego dnia po powrocie TV wystartował normalnie. Drugiego dnia problem powrócił, jednak uruchomienie trwało "tylko" 2 minuty. Nagrałem to uruchomienie jak i planuje nagrywać każde kolejne uruchomienie aby przy następnej wizycie w serwisie nikt nie mówił że telewizor działa poprawnie. Chyba że jest to normalna praca TV od Sony, wtedy będę wiedział żeby na przyszłość wybierać marki Samsung/LG. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Dzisiaj dostałem informację z serwisu że w moim egzemplarzu będzie wymieniany płyta główna. Telewizor powinien do mnie trafić z powrotem we wtorek. Wtedy dam znać czy coś uległo zmianie.
W sobotę przed południem TV wrócił z serwisu. Została w nim wymieniona płyta główna. Uruchomiłem go po raz pierwszy w sobotę wieczorem i następnie w niedzielę rano. W obu przypadkach TV wystartował od razu bez żadnych problemów. Póki co nie zanotowałem żadnych problemów z pracą TV. Z serwisu przyjechał już z najnowszą aktualizacją więc nie wiem czy problem został rozwiązany po wymianie płyty czy zmianie oprogramowania.
Update po tygodniu użytkowania. TV startuje cały czas natychmiastowo. Mam wyłączoną opcję Eco więc nawet po calodniowym przestoju TV nie opróżnia pamięci i nie zaczyna od startu Androida tyłko od razu przechodzi do ostatnio wykonywanej czynności. Jeżeli ktoś ma taki sam problem jak ja miałem to sugeruję powołać się na mój przypadek i domagać się wymiany płyty głównej. Jako argumenty do takowej wymiany powinniście dodać nagrania źle pracującego TV oraz informację o akcji serwisowej w modelach XD (zamieszczałem link wcześniej). Jeżeli serwis nie będzie chciał tego uznać to zglaszajcie to do Sony mówiąc że macie nagrania. Serwisy to podwykonawcy, wreszcie wykonają naprawę dla świętego spokoju. Pozdrawiam i powodzenia.
Mój xf9005 jest 3x w serwisie. U Was problem zniknął? Ew. jak serwis go rozwiązał?
Witam
To i ja coś dorzucę. Idąc doświadczeniem użytkownika jarrojpl też zgłosiłem swój 65XF9005 na reklamację do Sony.
Telewizor od 15.04.2020 jest w serwisie w MIK Radom. Dzisiaj dostałem informację że czekają na zamówione części (płyta główna), tak że będzie wymiana.
U mnie występowały następujące objawy, które to zgłosiłem do Sony:
1. Długie uruchamianie
2. Po uruchomieniu TV, brak obrazu (czarna matryca) z dźwiękiem w tle. (występowanie od czasu do czasu)
3. Wyłączanie TV podczas rozruchu, w trakcie zapalenia diody po chwili sama gasła i TV się wyłączał (podobno problem z pamięcią podręczną, trzeba samemu ją kasować. U mnie była ok 400Mb)
4. Ciągłe włączanie i wyłączanie amplitunera (Sony STR-DN1020) podłączonego za pomocą HDMI Arc, gdy TV był w trybie Standby.