anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problem z ostrością zdjęć

Misiek025
Początkujący

Problem z ostrością zdjęć

Witam.
Mam problem z ostrością zdjęć.

Spora ilość zdjęć na powietrzu bez lampy wychodzi nieostra - ostrość lekko za albo przed obiektem. Zawsze celuje w oczy.
Bałem się że to obiektyw, ale to nie to.

Robiłem tydzień temu kuzynowi zdjęcia na jego body A200 i mojej 50mm 1.8 i były ostre.
Dodatkowo na moim body z lampą HVL-42AM zdjęcia robione w domu też są ostre.
Zastanawiałem się nad mechanizmem AF w aparacie czy dobrze wymierza. Ale robiąc bez AF na manualu też są nieostre. Mogło się coś w środku body zepsuć że nie są ostre?

Cz ktoś miał podobną sytuację.

Pewnie i tak wyśle to do CSI, ale może poznam przyczynę.

28 ODPOW. 28
profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

czyli porównywałeś na ekraniku ?
Szkoda, że nie możesz wstawić zdjęć z drugiej dwusetki - byłby jakiś punkt odniesienia. Może być tak, że błąd leży po stronie aparatu, może być tak, że błąd leży po Twojej stronie.
Nie wiem, jak się ma kwestia oddawania towaru do sklepu (niezgodność....) bo nigdy z tego nie korzystałem i zapewne nigdy z tego nie skorzystam.

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
Misiek025
Początkujący

Aparat mogę na dziś pożyczyć i zapewne tak zrobię. Zdjęcia porównywałem na kompie ale w akcie desperacji wszystko znalazło się w koszu. Obydwa aparaty przywracałem do ustawień fabrycznych i ustawiałem tak samo czyli - RAWY+JPG, ISO 200, AF w punkt., pomiar światła ten sam.

profile.country.pl_PL.title
maverickmj
Nowicjusz

Po ponad roku użytkowania sprzętu zrodziła Ci się nagle myśl o niezgodności towaru ??? :))
Do tej pory był zgodny ? No proszę Cię, chyba sobie jaja robisz :LOL

Misiek025
Początkujący

Kris - nie będę zaśmiecał forum bo robiąc dziś zdjęcia było OK. Nieostre zazwyczaj wychodzą mi na dworze. Może coś knocę w ustawieniach. Myślę że w Ostrowcu znajdę dobrą duszę to zerknie czy moje obawy o ostrość są podstawne czy nie. Jak mój synek odchoruje to na zewnątrz sprawdzę jeszcze raz.

maverickmj

Po ponad roku użytkowania sprzętu zrodziła Ci się nagle myśl o niezgodności towaru ??? :))
Do tej pory był zgodny ? No proszę Cię, chyba sobie jaja robisz :LOL



Od razu jaja robisz.
Ogólnie dają takie prawo przez rok czasu(12 miesięcy)- więc ktoś z tego korzysta - nie tylko jajcarze. Zapis brzmi o niezgodność towaru z umową. Jeśli ktoś daje gwarancje na sprzęt a on fixuje to chyba jest to niezgodne z umową że ten sprzęt miał działać przez okres gwarancji. Choć Sony daje 12 miesięcy gwarancji to prawo UE chyba od 2008 mówi o 24 miesięcznej odpowiedzialności sprzedawcy.

profile.country.pl_PL.title
maverickmj
Nowicjusz

Unia Unią, ale nie sądzisz chyba, że sprzedawca umożliwi Ci skorzystanie z większych praw niż sam producent, który dał gwarancję na 12 miesięcy. Jedyna umowa jaką masz, to właśnie nieważna już gwarancja, a sprzedawca był tylko pośrednikiem i nie logiczne jest, żeby sprzedawca miałby ponosić większą odpowiedzialność niż sam producent. To tak jakby dokładać do interesu, a niby z jakich racji :)
Jeśli chodzi o gwarancję SONY, to 24 miesięczna gwarancja pojawiła się standardowo przy aparatach zakupionych po 1 października 2009r.

Dodatkowo z tego co się orientuję, to "niezgodność towaru z umową" może mieć zastosowanie w przypadku zakupu przez internet i dostarczenia przez kuriera, gdzie nie masz możliwości fizycznego obejrzenia towaru przy zakupie. Jeśli zaś kupiłeś w sklepie i w momencie zakupu miałeś możliwość obejrzenia, pomacania towaru i go zakupiłeś, to tym samym zgodziłeś się na warunki gwarancyjne i jakość towaru.

profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Maverickmj, czytałeś te ustawy, że tak kategorycznie się wypowiadasz?: Zasady dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru w stosunku do konsumenta zostały szczegółowo uregulowane w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 141 poz. 1176). Ustawa ma na celu zabezpieczenie szeroko pojętego interesu konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest wadliwy.

------------------------------
fotoamator
profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

Misiek025 napisał(a):

Khoć Sony daje 12 miesięcy gwarancji to prawo UE chyba od 2008 mówi o 24 miesięcznej odpowiedzialności sprzedawcy.


zacznijmy od sprostowania:
- SONY Poland od 1 października 2009 daje na większość produktów (w tym DSLR) 2 lata gwarancji
- UE nie ma prawa nakazywać firmom, jak długa ma być gwarancja, bo gwarancja to dobra wola producenta!

BTW
warto zobaczyć jaką ma gwarancję nikon, czy canon - rok, wiec jak widać SONY ma tę dobrą wolę :c20

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
profile.country.PL.title
piotruso
Znawca

maverickmj napisał(a):

Unia Unią, ale nie sądzisz chyba, że sprzedawca umożliwi Ci skorzystanie z większych praw niż sam producent, który dał gwarancję na 12 miesięcy. Jedyna umowa jaką masz, to właśnie nieważna już gwarancja, a sprzedawca był tylko pośrednikiem i nie logiczne jest, żeby sprzedawca miałby ponosić większą odpowiedzialność niż sam producent.

Dodatkowo z tego co się orientuję, to "niezgodność towaru z umową" może mieć zastosowanie w przypadku zakupu przez internet i dostarczenia przez kuriera, gdzie nie masz możliwości fizycznego obejrzenia towaru przy zakupie. Jeśli zaś kupiłeś w sklepie i w momencie zakupu miałeś możliwość obejrzenia, pomacania towaru i go zakupiłeś, to tym samym zgodziłeś się na warunki gwarancyjne i jakość towaru.



Kris naprowadzil Cie na wlasciwe tory a Tadeusz podal Ci podstawe prawna w fotrmie ustawy. Ale gdyby nie chcialo Ci sie czytac, szukac to napisze tu w skrocie: gwarancje producent moze dac a moze nie dac. To zalezy tylko od niego i nikt nie nakazuje inaczej; niezgodnosc towaru z umowa obowiazuje przez 2 lata od daty zakupienia towaru i jest realizowana przez sprzedawce, ktory sprzedal ten konkretny egzemplarz na podstawie dowodu zakupu (oczywiscie moze byc wszczete postepowanie wyjasniajace i powolany biegly i w wyniku tych ustalen jest podejmowana decyzja o zasadnosci niezgodnosci towaru z umowa). Natomiast trzeci przypadek, o ktorym piszesz - masz 10 dni na zwrot towaru w stanie nienaruszonym i nieuszkodzonym bez podania przyczyny. Nie znam dokladnie nazw i paragrafow ale faktycznie, gdy nie masz mozliwosci obejrzenia konkretnego kupowanego egzemplarza przed zakupem mozesz go zwrocic.
Tak wiec kolega moze u sprzedawcy zglosic aparat jako niezgodny z umowa. I jeszcze taki przyklad: gdyby ktos kupil zestaw kitowy i mial tylko jeden obiektyw, robilby nim zdjecia przez poltora roku nigdy nie probujac zmienic obiektywu a po poltora roku dokupilby sobie drugi obiektyw i wtedy okazaloby sie, ze kit jest przyspawany do body. Ale klient zauwazyl to dopiero po poltora roku. Wczesniej nie mial okazji tego sprawdzic. A w specyfikacji i instrukcji jest napisane lustrzanka jednoobiektywowa z wymiennymi obiektywami. To co taki czlowiek moglby zrobic? Wlasnie powolac sie na niezgodnosc towaru z umowa. A przez poltora roku to mu nie przeszkadzalo, nie zauwazyl tego? Ano, klient nie mial potrzeby uzywac innych obiektywow wiec nie probowal zdjac podstawowego szkla wczesniej. Moze tak byc? Moze. Wiec i po poltora roku moze ujawnic sie wada.
Pozdrawiam.
Piotr

profile.country.PL.title
jznan-----
Poszukiwacz

Dodam tylko, że jeśli chodzi o reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową, to mamy na to co prawda 24 m-ce ale ... jeśli upłynęło 6 m-cy od daty zakupu, to niestety na konsumencie ciąży obowiązek udowodnienia, że niezgodność miała miejsce w chwili wydania towaru. Przy zgłoszeniu reklamacji w ciągu pierwszych 6 m-cy nie ma z tym problemu i wtedy sprzedawca musi udowodnić, że sprzedał towar zgodny z umową.

Misiek025
Początkujący

Wrzucam zdjęcie z synkiem. Troszkę je zmniejszyłem i skompresowałem ale nie różni się od oryginału. Coś robię źle czy to problem sprzętu. Oczywiście problem jak w temacie