anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

VAIO PRO 13 - czy problem WIFI został rozwiazany?

fistaszekd
Nowicjusz

VAIO PRO 13 - czy problem WIFI został rozwiazany?

Witam,

czy problem WI-FI (zrywanie polaczen, slaby zasieg) z VAIO PRO 13 został rozwiazany? Dostalem informacje w sklepie firmowym SONY, ze obecnie sprzedawane modele juz nie maja tego problemu. z góry dzieki za informacje!

27 ODPOW. 27
profile.country.pl_PL.title
gggrzybowscy
Użytkownik

Sony od dawna i do do dziś nie rozwiązało problemu z Wi-Fi.Dużo użytkowników różnych modeli Vaio narzeka na częste zrywanie połączeń.Tak być nie może,że sprzet kupiony za 4000 tysiącezłotych nadaje się na śmietnik z powodu braku połączenia z internetem.Jeżeli płacimy za laptpop,to w aktulizacjach Sony powinno ten problem rozwiązać!!!.Jeżeli Sony dalej nie widzi rozwiązania problemu z Wi-Fi w swoich produktach,to nie kupujmy żadnych Vaio.

 

profile.country.PL.title
Barbara_K
Moderator

Witam serdecznie,

 

Z informacji, które otrzymałam od Sony Support wynika, że problem ze zrywaniem połączeń WiFi w Vaio Pro został ostatecznie rozwiązany. W razie jakichkolwiek pytań odnośnie laptopów zachęcam także do bezpośredniego kontaktu z naszym supportem.

 

Pozdrawiam,

Barbara_K 

edward_k
Użytkownik

Sęk w tym, że suport Sony (a własciwie różne suporty z różnych krajów) rozdaje różne informacje na różne okazje. Ja usłyszałem o ostatecznym rozwiązaniu od nich 2 miesiące temu i dlatego kupiłem VAIO, którego wifi jak się okazało było niestety wadliwe (kiepski zasięg, brak łączności w dalszej odległości od punktu dostępu).

 

Widziałem kilka dni temu kolejny już test na Sony Community z którego wynikało, że świeżo zakupiony VAIO Pro 13 w dalszym ciągu ma identyczne problemy jak wcześniejsze modele. Dlatego nie sądzę, by Sony cokolwiek poprawiło. Zresztą gdyby nawet, to oznaczałoby ogromną i kosztowną akcję reklamacyjną, tysiące zwrotów itd.

 

Ten model z powodów konstrukcyjnych ma pewien problem: wifi, którego generalną użyteczność można określić jako mocno poniżej przeciętnej. W pewnych warunkach może to nie przeszkadzać - jeśli ktoś używa sprzętu głównie w domu, w pobliżu rutera. Wtedy wifi działa w miarę prawidłowo.

 

Dla innych to może być przeszkoda nie do przejścia - gdy potrzebują sprawnej łączności przy słabszych poziomach sygnału wifi. Z testów wynika, że przy RSSI poniżej -65dBm (czyli np. -70dBm, -75dBm) stabilne połączenie staje się niemożliwe, choć inne sprzęty - jak starsze laptopy, nawet tablety i smartfony dobrze sobie wtedy radzą.

 

Na to wszystko nakładają się problemy ze sterownikami, zarządzaniem energią w Windowsie - i tego w głównej mierze dotyczą rozmaite poradniki nt. problemów z wifi w VAIO. Te porady rzeczywiście działają, ale usuwają jedynie "software'ową" część problemu (która zresztą dotyczy także innych ultrabooków). Problem z zasięgiem niestety pozostaje i dlatego Sony oferuje w takich przypadkach zastępcze karty wifi na USB. Jest to ostateczny dowód na przyznanie się firmy do błędu konstrukcyjnego.

 

Natomiast "message" od Sony dla potencjalnych klientów jest jasny: kupujcie, bo z wifi nie ma (albo już nie ma) żadnych problemów. To pozostawię bez komentarza.  

 

Moja rada: można wziąć na próbę - niekoniecznie trzeba mi przecież wierzyć na słowo. Sprawdzić łączność wifi w tych warunkach, w jakich zamierza się użytkować sprzęt i dopiero wtedy zdecydować, czy nam pasuje, czy nie. Jest na to przecież 30 dni 🙂 

profile.country.PL.title
v4pilot
Użytkownik

Vaio Pro 11 - na dzień 15.01.2014 problem z wifi nie został rozwiązany. Dziś wrócił z serwisu mój komputer i problem z wifi ujawnił się zaraz po uruchomieniu. Transfery na poziomie 0,87 Mb/s (laptop obok 30 Mb/s)

Oczywiście najnowsze sterowniki itp. itd. szkoda się rozpisywać.

 

profile.country.PL.title
Barbara_K
Moderator

  Skontaktowałam się z Supportem w Twojej sprawie i otrzymałam zapewnienie, że jest ona w toku i jesteście w stałym kontakcie. Mam nadzieję, że znajdziecie wspólnie rozwiązanie problemu. Jeżeli masz jakieś pytania, proszę skontaktuj się z nimi bezpośrednio i na pewno udzielą ci wszystkich informacji.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Barbara_K

edward_k
Użytkownik

Małe update do informacji, które podawałem wcześniej:

 

Pojawiają się pierwsze przypadki, gdzie Sony wzywa (recall) właścicieli SVP13 w celu usunięcia wady fabrycznej w tych ultrabookach. Naprawa polega na zamontowaniu wewnątrz komputera dodatkowych ekranów przy karcie wifi, w celu zminimalizowania wpływu zakłóceń RF na jej działanie. 

 

Oficjalnie Sony nazywa tę procedurę "WiFi Rework", a lista dodanych/wymienionych części wygląda tak:

1) V270 eDP Absorber 0.2mm

2) V270 eDP Absorber 0.2mm

3) Gasket 43mmx3mm

4) AL Foil 11mmx5.5mm

5) V270  Absorber C

6) V270 Absorber B

7) V270 Absorber A

😎 V270 Antenna R main

 

Powyższy wykaz podałem na podstawie oficjalnego dokumentu Sony dodanego do naprawionego SVP13, którego właścicielem był jeden z forumowiczów udzielających się na międzynarodowym Sony Community. Jest mi znany co najmniej jeden przypadek, gdzie powyższa naprawa rzeczywiście pomogła i działanie wifi (zasięg, transfery) wróciło do poziomu innych sprawnych urządzeń.

 

Potwierdziła się w ten sposób hipoteza, że wszystkie Sony Vaio Pro 13 mają wadę fabryczną polegającą na tym, że wskutek błędów popełnionych na etapie projektowania urządzenia działanie karty wifi jest zakłócane przez sąsiednie układy laptopa. Sony przez długie miesiące ukrywało problem wmawiając swoim klientom, że jedyną przyczyną problemów z wifi są drivery, ewentualnie inne kwestie software'owe. Od początku jednak wiedzieli, że problem tkwi w samym hardware sprzedawanego urządzenia - dlatego najbardziej niezadowolonym klientom rozdawali zastępcze karty wifi (dongle) na USB.

 

Wątpię w to, by Sony kiedykolwiek publicznie ogłosiło powszechną akcję (recall) na wszytkie sprzedane laptopy. Zresztą po części ich rozumiem, bo sam spotkałem zbyt wielu "zagorzałych" zwolenników marki, którzy uparcie twierdzili, że przecież nie ma żadnego problemu z wifi w ich komuterach. Skoro ktoś jest zadowolony z kiepsko działającego wifi, to po co go na siłę przekonywać? Przypuszczam więc, że akcją naprawczą objęci będą jedynie chętni, który sami tego zażądają.

 

Postępowanie firmy Sony w całej tej sprawie delikatnie mówiąc było i jest etycznie wątpliwe, dlatego ja zrezygnowałem z ich uslug.  

profile.country.PL.title
afrikaxrv750
Poszukiwacz

W serwisach ( Frankfurt ) SONY bez zmian: Vaio Pro 13 - na dzień 10.02.2014 problem z wifi nie został rozwiązany. Dziś wrócił z serwisu mój komputer i problem z wifi ujawnił się zaraz po uruchomieniu. Transfery na poziomie 2,66 Mb/s (laptop VAIO VGN-FZ 21 M obok 30 Mb/s)

Oczywiście najnowsze sterowniki oraz aktualizacja BIOS-u szkoda się rozpisywać.
Brak mi słów, koniec z kupowaniem sprzętów SONY, a mam ich sporo.
la.bouche
Nowicjusz

Witam!

Niestety muszę potwierdzić, to co napisał mój przedmówca.

Dzisiaj mój laptop seria SVF15A1M2ES wrócił z serwisu w Frankfurcie. Panowie wymienili płytę główną, aktualizowali BIOS i tyle... Efektu to nie dało żadnego. Kurier UPS, jak odbierał ode mnie laptopa to śmiał się, że  cyt. "Co, znowu SONY?!". Nie wiem, czy u was też to zauważyliście, ale u mnie w laptopie jak przyłoży się ucho do portów USB (umieszczone są po lewej stronie, tam gdzie jest też antena wifi) to słychać jakieś zakłócenia. Nie jest to ani dźwięk dysku, ani dźwięk wentylatora, a coś bardzo przypominającego szum źle odfiltrowanego sygnału radiowego. Mam przeczucie graniczące z pewnością, że właśnie z tego powodu antena wifi działa tak beznadziejnie. Jak wielu z was mam starsze urządzenia SONY np. laptop vgn aw31s/b, który od 5 lat działa bez zarzutu, i to na podstawie doświadczeń z nim związanych kupiłem następne VAIO i ostatnie jak się właśnie okazało.

 

profile.country.PL.title
afrikaxrv750
Poszukiwacz

 

Po kilkukrotnych, dwutygodniowych rozmowach z infolinią SONY ( tel.22/306-06-94 ) wyrażono łaskawie zgodę na ponowne wysłanie mojego VAIO PRO13 do serwisu w celu jego przetestowania. Ciekaw jestem wyników testu, który według mnie jest oczywisty. Powiedziano mi, że wynik testu będzie podstawą do rozpatrzenia mojej reklamacji, w której domagam się:

  • wymiany sprzętu na wolny od wad ,

lub

  • zwrotu 30 % wartości zakupionego sprzętu + dostarczenie zewnętrznej karty sieciowej na USB,

lub

  • zwrotu 100% pieniędzy za zakupiony sprzęt ( jednoczesny zwrot sprzętu przeze mnie ).