- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Problemy z TV ( motionflow )
Witam. Mam problem który nie wiem z czego wynika. Model TV 46z4500 reklamowany jako MotionFlow 200Hz. Standardowe ustawienie MotionFlow to 100Hz. Maksymalne to maks (200). I tu sie pojawia problem. Obraz staje sie ładniejszy wręcz żywy, przepękny, ale podczas oglądania filmu na Bluray-u pojawiają się smugi, zgubione klatki itd. To samo tyczy się obraz SD. Jednoczeście ustawienia typu dynamiczny kontrast itd sprawiają że czarny staje się nawet czerwony, zaś kontrast szaleje raz przyciemniając obraz raz rozjaśniając.
Tak więc użytkownicy ....
Czy mam coś ustawione nie tak czy macie podobne wrażenia.
- ustawienia :
- Obraz - normalny - (na żywym nie da się oglądać)
- MotionFlow -normalny - (na maks 200Hz sie klatkuje, zostwia pixele{duże piksele})
- Tryb filmu - Automat 1
- Zaawansowane zwiększanie kontrastu (wyłączone) - inaczej szaleje kontrast
PO co mi tryb 200Hz jak nie da się go oglądać i zaawansowane zwiększanie kontrastu które niezrozumiale rozajeśnia i przyciemnia obraz kiedy jest to zupełnie niekonieczne ??
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jestem juz po wizycie serwisu. I nie wiem co na ten temat mam myśleć. Po pierwsze efekt nie dał się wywołać jak na złość. Występował dosyć rzadko. Po 30minutach Panowie z serwisu doszli już do tego o co mi chodzi. I wtedy zaczeli się temu przyglądać. No i przyznali rację, .......tak coś się się czasami dzieje, natomiast nie mamu pojęcia co. Tryb 200Hz został stworzony do transmisji meczy piłkarskich m.in tak więc tam się go powinno najczęściej używać. Tutaj coś rzeczywiście się u Pana dzieje czasem ale czy to trzeba aż reklamować. Pan o tym wie i pan to widzi my musimy się przyglądać, pozatym trzeba pamiętać że poddaje pan obróbce cyfrowej (200Hz) już cyfrowy obraz i ma prawo się czasem coś pogububić. Suma - sumarum, prosze zabrać film BD do centrum sony tam go odpalić i zobaczyć czy też będzie się tam tak działo. . I teraz moje pytanie... . My nie bedziemy panu zabierac teraz TV bo tak naprawde to nie wiemy co mamy z nim zrobic. ..... koniec cytatu. I co ja mam teraz zrobic ja się pytam ? Ogólnie zrozumiałem to w ten sposób, 200Hz "chłyt matetidowy" działać, ma działać, no prawie działać lub czasem nie zdziałać. A jak widać czasem zakłocenia to go trzeba wyłączyć i ogladać na 100Hz. Czy przysługuje mi wymiana TV na nowy model skoro ja wiedze że coś jest nie tak z tym 200Hz, a serwis nie do końca, ( no widział trochę ale dla nich to było normalne). Dodaje pilk na ktorym narysowałem o co tak naprawdę chodzi. Jest to oczywiście zrobione w paincie ale taki właśnie efekt czasami występuje przy ruchu na tych 200Hz. Ja ja to widzę od listpoda to o tym wiem, serwis musiłby poglądać TV przez tydzień to też by zauważali i by ich to drażniło. Czy zatem mogę się domagać wymiany TV na nowy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Może zadzwoń na infolinie Sony, przedstaw sytuacje i zapytaj czy możesz starać się o wymianę telewizora, w jaki sposób itp.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Moim zdaniem jest coś nie tak z elektroniką. Błąd w algorytmach, źle wykonane obliczenia, w efekcie zły obraz. Niech spróbują chociaż zmienić firmware. Może błąd się wkradł. Rozumiem Twoje rozgoryczenie. A nie możesz złożyć reklamacji w sklepie? Niech oni się martwią co z tym zrobić...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ale efekt występuje tylko na ustawieniu Motion Flow Maks? To nie jest tak że standard to 100Hz. Ponieważ telewizory 100Hz też mają to ustawienie maks/standard. Porównując nawet TV 100Hz na Maks a TV 200Hz na standard efekt będzie lepszy na 200Hz. Tu chodzi o czułość algorytmu na ruch a przy gorszej jakości kanałach nie jest to moim zdaniem wskazane więc sugeruje przestawić na standard i poobserwować. Elektronika telewizora nie jest "inteligentna" a nawet jak by była może się pomylić. Te algorytmy wykrywające ruch na pewno są bardzo skomplikowane.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przy gorszej jakości to pewnie będzie trochę gorzej to śmigać choć nie wiem czy aż tak. Moim zdaniem powinieneś zadzwonić do SONY albo przynajmniej do sklepu, nie głupie byłoby też zobaczyć w centrum Sony czy występuje ten efekt.
Algorytmy na pewno są bardzo skomplikowane ale błąd mógł się w nie wkraść, jakby nie było coś z tym przydałoby się zrobić może będą z tego jakieś efekty
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zostawię tą całą sprawę na " Po świętach". Po wizycie kupla "informatyka" odrazu zauważył że coś się tnie na 200Hz. Dzwoniłem jeszcze raz do hotline i mam zadzwonić ponownie do serwisu i tym razem zgłosić aby zabrali tv do naprawy. Byłem w centrum Sony. U nich taki efekt nie występuje. Rozumiem problemy z motionFlow 200hz przy Tv cyfrowej czy to SD czy HD, ale z odtwarzacza Sony BD350 aby na 200Hz się tak robiło? Afekt jest taki że nie mogę włączyć tego tryby mo mnie jego działanie strasznie drażni. Zaobserwowałem jednak że ten zły efekt widać najlepiej w momencie szybiego ruchu kamery, lub gdy kamera stoi a coś się szybko przewinie przez ekran np samochód, lub kamera lekko przechodzi gość na pierwszym planie lekko przechodzi a na grugim planie są np pionowe barierki od balkonu i one właście się gubią. Wygląda to tak że się coś z czymś nie wyrabia tak naprawdę. Najgorzej mnie drażni fakt że , serwis przy wizycie nic nie widział przez dłuzszy czas potem stwierdził że ma prawo tak się dziać. NO bez jaj. !!! A ja się nie chce rozstawać z moim tv na 2 tygodnie (conajmniej) . Tak czy inaczej " Po Świetach " biore się za to i im nie daruje.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
a masz jakąś kamerkę, żeby nagrać ten efekt i wrzucić na forum? Ciekawy jestem jak to wygląda. Z BR masz filmy odtwarzane w 24p, może to ten efekt ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
nie to nie ten efekt. jak jest ustawione 24p i dam motion flow na max czyli 200Hz to wtedy raz na jakis czas cos jest definitywnie nie tak. Probowalem to nagrac ale ciezko wychwycic to na kamerze. POjde jeszcze do jednego centrum sony z filmem pod pacha i tam zobacze. Patrzylem juz rozne przewody i rezultat jest zawsze taki sam. CO ciekawsze odkryłem że jesli podepne BD pod HDMInr 3 czyli to z boku TV to opcja motionflow jest wogole niedostepna. Ciekawe ale mysle ze nie powinno tak byc !!! Cos jest nie tak z tym TV. Ogolnie strasznie sie zawiodlem bo jakie jest prawdopodobienstwo ze przy takiej ilosc tych modeli wystawianych doslownie wszedzie kupi sie jakis felerny. Zawdzwonie jeszcze raz do serwisu ale nie wiem juz jak mam z nimi rozmawiac.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprawdź w swojej wideotece czy występuje efekt losowo czy w konkretnym momencie, jeśli to drugie to łatwiej pokażesz serwisantowi o co chodzi. Druga sprawa może na którymś filmie występuje szczególnie często? Nie wiem na jakiej zasadzie, ale serwisy mają możliwość wgrania nowszego softu, może to by pomogło, jeśli to jakiś błąd w algorytmach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli to problem z tv to raczej będzie to występować w różnych momentach a nie w konkretnych miejscach skoro pojawia się przesunięcie mniej więcej co 30 min. Pisałeś, że smugi pojawiają się tylko na BR a może odtwarzacz coś zacina, trzeba sprawdzić wszystko najlepiej u znajomego na jego tv. Nie wydaje mi się, że jeśli Panowie musieli się przyglądać to jest to normalne i może z tym żyć, dlatego nadal obstawałbym za serwisem. Niech chłopaki wgrają nowy soft, sprawdzą wszystko i w razie czego wymienią. Pisałeś, że gdzie indziej efekt nie występuje więc dlaczego ma występować tylko u Ciebie ;]